اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل حفاظت محیط زیست اردبیل:

پاسداشت هوای پاک سلامت نسل‌ها را تضمین می‌کند

خبرگزاری فارس: مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل گفت: پاسداشت هوای پاک و بدون آلاینده سلامت نسل‌های آینده را نیز تضمین می‌کند.

پاسداشت هوای پاک سلامت نسل‌ها را تضمین می‌کند
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، علی حمیدی عصر امروز در جلسه برنامه‌ریزی هفته هوای پاک در اردبیل اظهار داشت: امروز بشر گرفتار بسیاری از ناهنجاری‌های زیست‌محیطی از جمله بی‌توجهی به محیط زیست،‌ زمین و هوای پاک است که اگر همین غفلت با بی‌برنامگی‌ها ادامه پیدا کند، می‌تواند ضربات سنگینی را به پیکره جامعه وارد کند.
وی با اعلام این‌که شعار هفته هوای پاک امسال سوخت پاک و خودروی پاک نام نهاده شده است، تصریح کرد: ‌اگر به این دو مؤلفه در نگهداشت هوای پاک توجه کنیم بسیاری از مشکلات و گرفتاری‌های بشر به ویژه در بروز و ظهور بیماری‌های متعدد برطرف شده و بسیاری از نارسایی‌های قلبی و تنفسی از بین می‌رود.
حمیدی با اعلام این‌که در جوامع امروزی به دنبال افزایش آلودگی هوا و زیست‌محیطی آمار مبتلایان به بیماری‌های قلبی و تنفسی رو به افزونی است، خاطر نشان کرد: امروزه آلاینده‌های گاز موجود در هوا و عواقب ناشی از آن از جمله گسترش پدیده گلخانه‌ای، بارش باران‌های اسیدی و سوراخ شدن لایه ازن بر مشکلات و دامنه گرفتاری‌ها افزوده است و اسباب نگرانی طرفداران این بخش را سبب‌ساز شده است.
این مسئول اضافه کرد: در هفته پاسداشت هوای پاک که از 25 دی ماه تا اول بهمن ماه برگزار می‌شود، در کنار برگزاری برنامه‌های تجلیلی و تقدیری و برگزاری همایش‌های مختلف و کلاس‌های آموزشی سعی می‌کنیم با ابزارها و شیوه‌های آموزشی و اطلاع‌رسانی صحیح مردم را از عوارض آلودگی هوا مطلع کنیم.
حمیدی با یادآوری این‌که امروزه علاوه بر برخی آلاینده‌های مشروط ذرات گرد و غبار در فصول مختلف به دلیل بی‌توجهی بشر در حفظ و نگهداری منابع طبیعی نگرانی‌ها را چندین برابر کرده است، ادامه داد: بیابان‌زایی یکی از اسباب و علل این حادثه ناگوار است که هر از چند گاهی شهرهای کشورمان را نیز تحت تأثیر قرار می‌دهد.
‌مدیرکل حفاظت محیط زیست اردبیل گفت:‌ در کنار آموزش بزرگسالان نباید از آموزش و اطلاع‌رسانی نسل‌های آینده غفلت کنیم به گونه‌ای که در نخستین روزهای هفته هوای پاک زنگ هوای پاک در مدارس استان نواخته می‌شود.
حمیدی در پایان از دایر و فعال بودن مرکز سنجش آلاینده‌های زیست‌محیطی به ویژه در بخش هوا خبر داد و افزود: فعالیت مستمر این مرکز و کسب اطلاعات از این وضعیت سبب می‌شود تا برخی نگرانی‌ها و اسباب آلاینده احتمالی را نیز برطرف کنیم.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول