اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار کلات:

مشکلات مالی اصلی‌ترین معضل شهرهای کوچک است

خبرگزاری فارس: شهردار کلات گفت: مشکلات مالی اصلی‌ترین معضل و دغدغه شهرهای کوچک و تازه تأسیس است.

مشکلات مالی اصلی‌ترین معضل شهرهای کوچک است

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد علیرضا غلامیان بعد از ظهر امروز در نشست خبری شهرداران استان که به همت روابط عمومی سازمان هم‌یاری‌های شهرداری‌های خراسان‌رضوی در اتاق کنفرانس این سازمان برگزار شد، اظهار داشت: با توجه به ظرفیت بالای طبیعی و گردشگری شهر کلات و اقدامات در دست اجرا، این شهر به زودی با پیشرفت و رشد خوبی مواجه می‌شود.

وی ادامه داد: با وجود اینکه مشکلات مالی همواره از اساسی‌ترین معضلات شهرهای کوچک محسوب می‌شوند اما شهر کلات به سبب داشتن فضاها و مواهب مناسب به منظور گردشگری و هم‌چنین ابنیه ارزشمند تاریخی، محدودیت منابع مالی و اعتبارات را به چشم مشکل ندیده و با تکیه بر امکانات خود سعی در از میان برداشتن موانع می‌کند.

شهردار کلات افزود: بخش عمده‌ای از مشکلات شهر کلات مربوط به تخصیص نیافتن کامل اعتبارات معین و تخصیص تنها 70 الی 80 درصد آنها است که مشکلاتی را در راستای برنامه‌ریزی‌های مالی ایجاد می‌کند.

وی آمار گردشگران کلات را بیش از 400 هزار نفر عنوان کرد و اظهار داشت: این آمار تنها محدود به بازدید کنندگان کاخ خورشید بوده و تعداد بسیار بالای افرادی که از مناطق طبیعی و آبشارهای این شهر دیدن می‌کنند در آن محسوب نشده است.

غلامیان در همین راستا از پروژه بزرگ در دست مطالعه گردشگری شهر کلات خبر داد و گفت: سایت 400 هکتاری گردشگری شهر کلات با مشارکت بخش خصوصی در دست مطالعه است که یکی از مباحث آن کاهش 40 کیلومتری مسیر مشهد و کلات به وسیله احداث تونل می‌باشد.

وی ادامه داد: به این ترتیب مسیر دسترسی به شهر کلات از طریق راه درجه یک اصلی امکان‌پذیر است که این اقدام می‌تواند در افزایش ظرفیت گردشگری و رونق اقتصادی این شهر بسیار مؤثر واقع شود.

وی در ارتباط با دیگر ظرفیت‌های شهر کلات در امر گردشگری اظهار داشت: با توجه به حجم گردشگر داخلی و خارجی در این شهر، موزه مردم‌شناسی میراث فرهنگی کلات یک مترجم به زبان انگلیسی و یک مترجم به زبان عربی به ویژه در ایام تعطیلات در محل موزه مستقر دارد.

شهردار کلات در ارتباط با مصوبات سفرهای استانی هیئت دولت به شهر کلات تصریح کرد: یکی از مصوبات دور اول سفرهای استانی هیئت دولت احداث بیمارستان 48 تخت‌خوابی کلات بود که به دلایل نبود اعتبارات کافی این پروژه متوقف شد و در دور چهارم سفرها در پی اقدامات انجام شده برای تأمین اعتبار، کار ساخت این بیمارستان ادامه دارد.

غلامیان ادامه داد: در میان تمامی مصوبات هیئت دولت در سفرهای استانی هیئت دولت، با توجه به وجود تعداد پنج رودخانه اصلی در شهر کلات، ساخت سه سد در این شهر بالاترین مقدار اعتبار را کسب کرد که با احداث و بهره‌برداری کامل و صحیح از آنها نه تنها می‌توان مانع از خارج شدن آب از استان و کشور شد بلکه می‌توان بخشی از آب شهر مشهد را نیز تأمین کرد.

وی در ارتباط با مسکن مهر شهر کلات اظهار داشت: مسکن مهر در این شهر به صورت خودمالک است و تا کنون از تعداد 600 مسکن مهری که باید در این شهر احداث شود، تعداد 250 واحد مسکن به بهره‌برداری رسیده است و تعداد 150 واحد مسکن مهر فرهنگیان شهر نیز در مرحله نازک‌کاری قرار دارد.

وی با اشاره به اعتبارات کتاب‌خوانی شهر کلات خاطرنشان کرد: شهرداری‌ها موظف به در نظر گرفتن نیم درصد اعتبارات برای بحث کتاب‌خوانی هستند که این اتفاق در شهرداری کلات انجام شده است.

شهردار کلات تصریح کرد: در مجموع شهرداری‌ها باید به سمتی پیش روند که به اعتبارات دولتی احتیاج نداشته باشند و اعتبارات دولتی را تنها برای مباحث خاص استفاده کنند و زمینه این امر در شهر کلات تا حد ممکن ایجاد شده است.

انتهای پیام/ی10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول