اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار همدان:

شهرداری در ایجاد قرائت‌خانه‌ها اهتمام ورزد

خبرگزاری فارس: فرماندار همدان گفت: شهرداری به قرائت‌خانه‌هایی را که قرار بود در چهار منطقه شهر همدان احداث کند، اهتمام بورزد.

شهرداری در ایجاد قرائت‌خانه‌ها اهتمام ورزد

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، حسن قهرمانی‌مطلق پیش از ظهر امروز در انجمن کتابخانه‌های استان همدان اظهار کرد: در راستای افزایش فرهنگ کتابخوانی شهروندان شهرداری از ابتدای تابستان به صورت آزمایشی کار کتابخوانی را در اتوبوس‌ آغاز کند.

وی تصریح کرد: یکی از وظایف ارتقای فرهنگ شهروندی به عهده شهرداری است که باید این امر به صورت جدی از سوی شهرداری دنبال شود.

فرماندار همدان با بیان اینکه در زمینه فعالیت‌های کتابخانه‌ای کارهای خوبی صورت گرفته است، افزود: یکی از اقدامات خوب در این زمینه افزوده شدن شش سانتی‌متر به سرانه کتاب و افزایش 17 درصدی مراجعین و افزایش 13 درصدی امانت کتاب به شهروندان است.

وی اجرای طرح "کتاب من" را بسیار تأثیرگذار عنوان کرد و گفت: در این طرح با رشد 192 درصدی مواجه شدیم که بسیار در مخاطب‌شناسی کتب نقش دارد چرا که کتاب مورد نیاز اعضا توسط انجمن تهیه می‌شود.

قهرمانی‌مطلق افزود: در این طرح بیش از 4 هزار و 534 جلد کتاب به مخاطبان کتابخانه‌ها ارائه شده است.

وی با بیان اینکه در سال 91 دو کتابخانه سیار پیش‌بینی شده است، افزود: نقشه توسعه راه کتابخانه‌های عمومی کارشناسی شود و برای دیجیتالی کردن کتابخانه‌ها نیز توجه شود تا شهروندان از فضای مجازی استفاده کنند.

فرماندار همدان ابراز داشت: شهرداری قرار بود قرائت‌خانه‌هایی را در هر منطقه شهر همدان ایجاد کند، تا فضای فیزیکی خوبی برای مطالعه شهروندان ایجاد شود اما تاکنون تحقق نیافته است.

وی به ایجاد پنجره باز کتاب در هر اداره اشاره کرد و گفت: اگر بتوانیم فرهنگ‌سازی کنیم و در هر اداره و صنفی کتابخانه‌ای را برای شهروندان مستقر کنیم، شهروندان می‌توانند در مواقع معطلی در اداره یا اصناف به مطالعه بپردازند.

وی با بیان اینکه اداره فرهنگ و ارشاد کتاب‌های مورد نظر را تأمین می‌کند، گفت: اگر بتوان چنین برنامه‌ای را تحقق بخشید کار خوبی در فرهنگ‌سازی صورت می‌گیرد و واحدهای صنفی به ویژه نانوایی‌ها می‌توانند در این زمینه ورود کنند.

انتهای پیام/خ20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول