اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  فوتبال ایران

اعتراض باشگاه‌ها به حضور برخی از مربیان در لیگ دسته اول

علیپور: استعلام کتبی در مورد کمالوند گرفته نشده / شهرداری تبریز انشاء‌ خوبی نوشته است

خبرگزاری فارس: دبیر هیئت رسیدگی به تخلفات فوتبال حرفه‌ای گفت: در مورد فراز کمالوند هیچ استعلام کتبی و رسمی گرفته نشده است.

علیپور: استعلام کتبی در مورد کمالوند گرفته نشده / شهرداری تبریز انشاء‌ خوبی نوشته است

حجت‌الاسلام علیرضا علیپور در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس در مورد بیانیه باشگاه شهرداری تبریز و اصرار این باشگاه برای کار با فراز کمالوند گفت: باشگاه شهرداری تبریز انشاء خوبی نوشته است و ‌آنها می‌توانند دلشان را به این نوشته خوش کنند اما باید بگویم به هیئت‌های فوتبال استانی اعلام کرده‌ایم قبل از عقد هر گونه قرارداد رسمی و کتبی باید استعلام‌های لازم در مورد بازیکنان و مربیان گرفته شود و روال کار این است که خود باشگاه به طور مستقیم استعلام لازم را بگیرد. با این حال هیئت فوتبال آذربایجان نیز هیچ گونه استعلام کتبی و رسمی در مورد فراز کمالوند از هیئت رسیدگی به تخلفات نگرفته است.

وی افزود: طبق نظر اعضای هیئت رسیدگی به تخلفات دبیرخانه این هیئت پاسخ استعلام کتبی را می‌دهد و در مورد فراز کمالوند این دبیرخانه هیچ گونه استعلامی را دریافت نکرده است. حتی خود کمالوند نیز به هیئت رسیدگی به تخلفات مراجعه کرد که به او گفته شد باید به طور کتبی در مورد مجوز فعالیتش استعلام گرفته شود.

دبیر هیئت رسیدگی به تخلفات فوتبال حرفه‌ای تصریح کرد: فصل گذشته برخی از مربیان با تعهد ویژه و مضاعف در باشگاه‌ها مشغول به کار شدند، یکی از این مربیان فراز کمالوند بود که در باشگاه پاس فعالیت کرد. همان زمان مقرر شد در پایان فصل عملکرد این مربیان بررسی شود و افراد به هیئت رسیدگی به تخلفات دعوت شوند و سؤالاتی در مورد نحوه فعالیت‌شان از آنها پرسیده شود. ضمن اینکه آن باشگاه‌ها نیز در مورد عملکرد یک فصل مربی نظرات را اعلام کنند و پس از آنکه هیئت رسیدگی در مورد فعالیت آن مربیان به جمع‌بندی رسید مشخص می‌شود که آن مربیان می‌توانند در این فصل کار کنند یا خیر.

 

وی افزود: در مورد فراز کمالوند و همچنین سایر مربیانی که این گونه در فصل گذشته کار کردند،‌ هنوز به جمع بندی نهایی نرسیده‌ایم و تصمیمی در خصوص آنها اتخاذ نشده است. بنابراین باشگاه شهرداری تبریز بر چه مبنایی ادعا می‌کند که نائب رئیس اول فدراسیون و رئیس کمیته اخلاق مجوز لازم برای فعالیت کمالوند را صادر کرده است؟

وی افزود: آیت‌الهی این ادعا را رد می‌کند ضمن آنکه ایشان برای پاسخ استعلام آن را به هیئت رسیدگی به تخلفات ارجاع می‌دهند که تاکنون استعلام کتبی در مورد فراز کمالوند گرفته نشده و هیئت رسیدگی به تخلفات نیز نظرش را در مورد کمالوند اعلام نکرده است.

علیپور با اشاره به اعتراض برخی باشگاه‌ها به حضور برخی مربیان در لیگ دسته اول گفت: حضور برخی مربیان در لیگ دسته یک برای برخی باشگاه‌ها عدم امنیت روانی ایجاد کرد به طوری که آن باشگاه‌ها مربیان و پیشکسوتان به حضور برخی مربیان در لیگ یک اعتراض‌های شدیدی انجام دادند. قبول داریم هر باشگاهی حق دارد که با هر مربی که دلخواهش هست، کار کند اما چرا آقایان اصرار دارند با یک فرد خاص کار کنند. آنهم فردی که هنوز هیئت رسیدگی به تخلفات و سایر مراجع مراحل تحقیق و بررسی را در مورد او تکمیل نکردند.

علیپور تاکید کرد: اگر بر فرض رای نهایی در پرونده کمالوند منجر به این شود که او مجوز فعالیت در فوتبال را ندارد، باشگاه شهرداری تبریز متضرر می‌شود و ما اگر گفته‌ایم که به فکر سرمربی دیگری باشند، به دلیل آن است که ضرر و زیان بیشتری متوجه بیت‌المال نشود. همانطور که فصل گذشته در این باشگاه یسیچ به عنوان سرمربی در ابتدای فصل انتخاب شد و چند بازیکن خارجی همراه خود آورد اما پس از چند هفته مدیر روستا، جانشین او شد. اکنون هم برخی بازیکنان و مربیان شهرداری تبریز نسبت به عملکرد یکدیگر شکایت دارند و در مورد عملکرد بازیکنان،‌مربیان و برخی مسئولان این باشگاه سؤالات زیادی مطرح است.

دبیر هیئت رسیدگی به تخلفات فوتبال حرفه‌ای افزود: پرونده باشگاه شهرداری تبریز تازه باز شده است. با این حال دبیر هیئت رسیدگی به تخلفات طبق آئین‌نامه می‌تواند در هر مرحله از تحقیقات که لازم بداند بخشی از آن را رسانه‌ای کند و این انشا نویسی‌ها کاری را پیش نمی‌برد. بهتر است که باشگاه شهرداری تبریز به جای تهدید به نامه نگاری و شکایت پاسخگوی هزینه تعویض سه مربی در یک فصل باشند. ضمن اینکه راه قانونی برای آنها باز است و می‌توانند به هر نهاد و مرجعی که تمایل دارند مراجعه کنند. اما سؤال این است که اگر یک مجموعه بودجه بیت‌المال در اختیار داشت نباید در تصمیم گیری دقت لازم را داشته باشد؟

وی افزود: اگر بر فرض برای فراز کمالوند پس از انجام تحقیقات مجوز فعالیت مربیگری صادر شد، چه تضمینی است که فردا این تصمیم با تصمیم دیگری نقض نشود. قطعا هر وقت قرارداد داخلی یا ثبت شده سرمربی مورد تقاضای باشگاه شهرداری به فدراسیون واصل شود، آن را بررسی می‌کنیم و اگر سرمربی درخواستی شرایط کار را داشت، برایش مجوز صادر می‌شود در غیر این صورت مجوزی برای آن مربی صادر نخواهد شد. اصرار بر شروع تمرینات با مربی که مراحل اخذ مجوز را طی نکرده، خود نوعی قانون شکنی است.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول