اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار رودبار تأکید کرد

رفع نقاط حادثه‌خیر رودبار با نظر پلیس

خبرگزاری فارس: فرماندار رودبار گفت: باید نقاط حادثه‌خیز شهرستان رودبار در راستای سلامت و حفظ جان انسان‌ها مطابق نظر پلیس راهور اصلاح شود.

رفع نقاط حادثه‌خیر رودبار با نظر پلیس

به گزارش خبرگزاری فارس از رودبار، الیاس بازگیر بعد از ظهر امروز در جلسه شورای ترافیک شهرستان رودبار با تأکید بر اهتمام بیشتر برای فراهم کردن زیرساخت‌های ترافیکی اظهار داشت: سلامت و حفظ جان انسان‌ها در مقابل سوانح و حوادث جاده‌ای و رانندگی باید در اولویت‌ برنامه‌های کاری اداره‌ها و نهادهای مرتبط قرار گیرد.

وی افزود: در راستای تحقق این مهم اجرای مصوبات جلسه شورای ترافیک برای دستگاه‌های مربوطه امری الزامی و تعهدآور است.

بازگیر با بررسی نقاط حادثه‌خیز شهرستان رودبار تصریح کرد: نقطه حادثه‌خیز ورودی پل کمیته امداد امام خمینی (ره) از سمت شهرداری و همچنین نقطه حادثه‌خیز انتهای خیابان کلانتری به سمت ورودی شهرک انقلاب با نظر پلیس راهور باید اصلاح شود.

بازگیر عنوان کرد: 100 متر ورودی بلوار جازموریان باید اصلاح و تیغ‌زنی، شن‌ریزی و زیرسازی لاین سمت راست بلوار نیز انجام گیرد.

فرماندار رودبار گفت: پیچ‌های خطرناک محور اصلی شهرستان نیز مطابق نظر پلیس راه باید اصلاح شود.

بازگیر بیان داشت: ایستگاه‌های روستاهای مجاور و حومه شهر از جمله در زمینه تعیین محل ایستگاه و نصب تابلو، کنترل صلاحیت رانندگان، تعیین و نظارت بر نرخ کرایه، کننترل مدارک خودرو و راننده با هماهنگی پلیس راهور و انتخاب فردی به عنوان خط نگهدار باید ساماندهی شوند.

وی اذعان داشت: اعتبار منظور شده از محل وصول جرایم رانندگی باید صرفاً برای خرید و نصب تابلوهای راهنمایی، انجام خط‌کشی، نصب سرعت‌گیر و رنگ‌‌آمیزی هزینه شود.

بازگیر خاطر نشان کرد: باید از طریق پلیس راهور پیش از صدور پروانه کسب، صلاحیت ترافیکی مرکزی که معمولاً سد معبر ایجاد می‌کند، استعلام شود.

وی اظهار داشت: همچنین اداره راه و شهرسازی شهرستان رودبار باید پارکینگ‌های مورد نظر در محور اصلی برای استقرار گشت پلیس راه را تسطیح کند.

بازگیر تصریح کرد: پلیس راهور باید با همکاری شهرداری از سد معبر به ویژه بنگاه‌های معاملاتی خودرو، مراکز عرضه مصالح ساختمانی، درب و پنجره‌سازی و ... که به نوعی سد معبر می‌کنند، جلوگیری کند.

وی افزود: همچنین این مرکز باید با انجام مکاتبه با دادستان مجوز توقیف خودروهای متخلفی که در جابه‌جایی ایستگاه‌ها از دستور پلیس سرپیچی می‌کنند، اخذ کند.

بازگیر با بیان اینکه پلیس راهور نیز نقاط نصب تابلوهای راهنمایی را طبق بند سه مصوبات مرتبط با شهرداری تعیین کند، گفت: پلیس اطلاعات نیز بر فعالیت مؤسسه‌های درون‌شهری نظارت و صلاحیت فردی رانندگان را کنترل کند.

بازگیر بیان داشت: پلیس راه شهرستان رودبار نیز باید بر محورهای پرتردد شهرستان با جابه‌جایی محل کنترل، نظارت مستمر داشته باشد و طرح‌های اصلاح نقاط حادثه‌خیز و پیچ‌های محور اصلی شهرستان را به اداره راه و شهرسازی شهرستان ارائه کند.

وی اذعان داشت: انجمن‌های شرکت‌های حمل و نقل مسافر شهرستان رودبار نیز باید بر نرخ کرایه‌ها نظارت دقیق‌تری داشته باشد و باید شرکت‌ها را به نصب برچسب و الصاق نرخ‌نامه روی شیشه خودروها ملزوم کنند.

بازگیر با اشاره به پیگیری آغاز پروژه احداث باند دوم از میدان ورودی عنوان کرد: برای آغاز این پروژه باید فرمانداری با هماهنگی اداره راه و شهرسازی، شهرداری و شورای شهر مقدمات لازم را فراهم آورند.

انتهای پیام/ب20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول