اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو شورای اجرایی جمعیت هلال احمر گچساران:

گسترش پایگاه‌های امداد و نجات در نقاط حادثه‌خیز ضرورت دارد

خبرگزاری فارس: عضو شورای اجرایی جمعیت هلال احمر گچساران گفت: با توجه به حادثه‌خیز بودن برخی نقاط در محورهای گچساران و باشت، ایجاد و گسترش پایگاه‌های امداد و نجات ضرورت دارد.

گسترش پایگاه‌های امداد و نجات در نقاط حادثه‌خیز ضرورت دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از گچساران، سید عبدالعظیم حسینی عصر امروز در جمع اعضای هلال احمر گچساران اظهار کرد: جمعیت هلال احمر به عنوان نهادی برآمده از اندیشه، نیت‌های خیرخواهانه و بشر دوستانه مردم مسلمان ایران اسلامی به عنوان بخشی از نهادهای حمایتی نظام مقدس جمهوری اسلامی مطرح است.

عضو شورای اجرایی جمعیت هلال احمر گچساران و کاندیدای سومین دوره انتخابات مجمع هلال احمر گچساران افزود: جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران بستری مناسب برای حضور همه مردم نوع دوست ایران اسلامی برای تسکین آلام بشریت و تأمین حس نوع‌دوستی است.

حسینی اساسنامه جمعیت هلال احمر را بهترین سند بر این ادعا دانست و گفت: در ماده 6 از اساسنامه جمعیت هلال احمر آمده است که هر کس از جمله زن و مرد کوچک و بزرگ بدون ملاحظه‌های سیاسی، مذهبی و نژادی می‌تواند با رعایت این اساسنامه، مطابق آیین‌نامه عضو جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران شود.

وی با تشریح اهداف جمعیت هلال احمر گفت: حمایت از مجروحان و آسیب دیدگان نظامی و غیر نظامی، آموزش مناسب و حفظ آمادگی امدادی برای زمان وقوع حوادث‌، تعاون و همکاری در بهبود بهداشت جامعه در راستای پیشگیری از شیوع بیماری‌ها، رفع آلام و مشکلات جامعه از مهم‌ترین اهداف جمعیت هلال احمر است.

حسینی آموزش و نشر اصول اساسی سازمان و ترویج مفاهیم تعاون، تفاهم، دوستی، احترام متقابل و صلحی پایدار را از دیگر اهداف جمعیت هلال احمر عنوان کرد.

وی با اشاره به اهداف و برنامه‌های مورد نظر برای آینده جمعیت هلال احمر گچساران و باشت عنوان کرد: گسترش پایگاه‌های امداد و نجات در مواقع ضروری‌، ساخت ساختمان فرهنگی و هنری در راستای جذب جوانان و انجام مانورهای بیشتر از جمله برنامه‌های پیش‌بینی شده اینجانب در صورت موفقیت در این انتخابات است.

عضو شورای اجرایی جمعیت هلال احمر گچساران تشکیل گروه‌های تخصصی امداد و نجات و آموزش دوره‌های تخصصی، گسترش امور فرهنگی، ورزشی و رفاهی پرسنل جمعیت هلال احمر و ایجاد مراکز مشاوره تخصصی برای حمایت از افراد مشکل‌دار را از دیگر برنامه‌های خود اعلام کرد.

حسینی ایران را از جمله 10 کشور بلاخیز جهان عنوان کرد و تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران با توجه به موقعیت خاص استراتژیک، وجود آب‌های خلیج‌فارس و دریای عمان در جنوب، دریای خزر در شمال، مناطق کویری و کوهستانی و عبور کمربند زلزله آلپ هیمالیایی در بیش از 90 درصد خاک کشور، دارای بستری مناسب برای وقوع حوادث غیر مترقبه است.

این مسئول در گچساران با اشاره به وقوع بیش از 16 زلزله مخرب از سال 1288 تاکنون و اختصاص شش درصد از تلفات بلایای طبیعی به ایران اسلامی را نشان‌دهنده ضرورت توجه به‌کارگیری راهکارهای مقابله با زلزله عنوان کرد.

حسینی بیان کرد: مشارکت عمومی و تعهد و تعصب به انجام وظایف زمانی تأثیر‌گذار است که از نقطه نظر تجمع نیروهای کارآمد و کاردان دغدغه‌ای نداشته باشیم.

وی تدریس در دانشگاه، مدیریت پژوهش‌سرای آموزش و پرورش گچساران، مربی درجه 2 آموزش دوره‌های امداد و نجات، پزشک‌یار جبهه‌های جنگ تحمیلی به مدت پنج سال، رابط دبیرستان‌ها و هلال احمر در سال‌های 73 و 75 و مربیگری درجه 3 کشوری در رشته امداد و نجات را از جمله سوابق و فعالیت‌های خود عنوان کرد.

انتهای پیام/آ10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول