اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون میراث فرهنگی همدان خبر داد

برگزاری نمایشگاه ابزارآلات ریسندگی و بافندگی در همدان

خبرگزاری فارس: معاون صنایع‌دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری همدان گفت: نمایشگاه وسایل و ابزارآلات ریسندگی و بافندگی در همدان برگزار شده که تا پایان خرداد ماه ادامه دارد.

برگزاری نمایشگاه ابزارآلات ریسندگی و بافندگی در همدان

بهجت عباسی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان با اشاره به برگزاری نمایشگاه وسایل و ابزارآلات ریسندگی و بافندگی در همدان اظهار کرد: این نمایشگاه در محل نمایشگاه‌های دائمی صنایع‌دستی برگزار شده که علاقه‌مندان می‌توانند از آن‌ها بازدید کنند.

وی تصریح کرد: در این نمایشگاه بالغ بر 100 قطعه از ماشین‌آلات دستی، تجهیزات و ابزارآلات رشته‌های موتابی، نخ‌تابی، نخ‌ریسی، پشم‌‌زنی، بافندگی و ریسندگی در معرض دید عموم قرار گرفته است.

معاون صنایع‌‌دستی میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان همدان افزود: این نمایشگاه به مناسبت اجرای زنده رشته موتابی توسط آخرین بازمانده این رشته اجرا شد که به مناسبت هفته صنایع‌دستی تا 30 خرداد ماه ادامه می‌یابد.

وی با اشاره به نمایشگاه صنایع‌دستی شهرستان رزن، ابراز داشت: نمایشگاه رزن در محل کمیسیون امور بانوان شهرستان رزن برپاست که از نمونه آثار مربیان و کارآموزان رشته‌های آموزش دیده چیدمان شده و فضایی به وسعت 80 متر مربع را به خود اختصاص داده است.

عباسی گفت: نمونه آثار این نمایشگاه شامل رشته‌های مصنوعات چرمی، قلم‌زنی، مرواربافی، معرق چوب و منبت است که تا پایان هفته صنایع‌دستی پذیرای علاقه‌مندان است.

وی با بیان اینکه نمایشگاه صنایع‌دستی شهرستان ملایر در منزل تاریخی مصدقی و موزه لطفعلیان راه‌اندازی شده است، گفت: این نمایشگاه از رشته‌های بومی و شاخص شهرستان ملایر انتخاب شده که بالغ بر 200 متر فضا را به خود اختصاص داده است.

معاون صنایع ‌دستی سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری همدان اظهار کرد: آثار چیدمان شده عبارتند از رشته‌های منبت و مبلمان، مرواربافی، گلیم و گبه‌بافی، رودوزی‌های سنتی، مصنوعات چرمی، سفال و سایر رشته‌های فعال شهرستان است که تا پایان هفته صنایع‌دستی ادامه می‌یابد.

وی در ادامه از بازدید مدیرکل استاندارد همدان از نمایشگاه دائمی صنایع دستی خبر داد و گفت: در راستای ترویج هنرهای دستی به تمام مدیرکل‌ها دعوت‌نامه ارسال شد تا ضمن بازدید از نمایشگاه، زمینه فروش نیز فراهم شود.

عباسی ابراز داشت: مسئولان طبق ماده 119 قانون بودجه 90 دستگاه‌های اجرایی، مکلفند یک دهم درصد بودجه عمرانی خود را صرف خرید محصولات هنری و صنایع دستی کنند که این نمایشگاه به عنوان یک نمایشگاه خاص، توانمندی‌های استان را به معرض نمایش گذاشته است.

معاون صنایع‌ دستی سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌ دستی و گردشگری همدان در پایان تصریح کرد: از سال گذشته تاکنون برای استانداردسازی دو رشته سفال و سرامیک و گره‌چینی کار می‌شود که به زودی به تصویب می‌رسد که همین زمینه اشتغال را در استان به وجود می‌آورد.

انتهای پیام/صا20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول