اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار کوهبنان:

صنایع دستی ایران جانی دوباره گرفت

خبرگزاری فارس: فرماندار کوهبنان گفت: با عنایت ویژه دولت خدمتگزار و تخصیص وام‌های اشتغالزایی کم‌بهره، صنایع‌دستی در کشور جانی دوباره گرفت.

صنایع دستی ایران جانی دوباره گرفت

منصور متقی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کوهبنان با اشاره به روز جهانی صنایع‌دستی اظهار داشت: با توجه به نامگذاری سال جدید از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی صنایع‌دستی باید به عنوان حرفه و شغل ایرانی و تولید کاملا داخلی مورد توجه بیشتر مسئولان مربوطه قرار گیرد.

وی افزود: صنایع‌دستی به آن گروه از صنایعی گفته می‌شود که مهارت، ذوق و بینش آدمی در آن نقش به سزایی دارد و صنایع‌دستی در مجموع بازتاب تاریخ تمدن، ذوق و هنر هر ملت و قوم بوده و نقش مؤثری در انتشار و ترویج فرهنگ مناطق مختلف دارد.

فرماندار کوهبنان خواستار توجه بیشتر به صنایع‌دستی شد و بیان داشت: در حال حاضر در این شهرستان شاهد به فراموشی سپردن بسیاری از رشته‌های صنایع‌دستی همچون قالیبافی، گلیم بافی، جاجیم بافی، تولید سرمه، صنعت فلزی، آهنگری و ... هستیم.

متقی خاطرنشان کرد: طبیعی است با پیشرفت جوامع نیازها تغییر می‌کند و ابزار و وسایل زندگی انسان‌ها نیز عوض می‌شود و شاید دیگر ضرورتی برای استفاده آن صنایع در زندگی مدرن امروز احساس نشود، اما این دلیلی برای حذف این میراث ارزشمند فرهنگی نیست.

وی اذعان داشت: باید اکنون با توجه به نیاز روز بازاریابی صحیح عرضه صنایع‌دستی به شکل نوین از قبیل تولید صنایع‌دستی برای استفاده در دکوراسیون‌ها و تزئینات ساختمان‌ها آن را دوباره احیا کرد و با ایجاد رشته‌های طراحی نوین این صنعت در دانشگاه‌ها حمایت از تولیدکنندگان و معرفی این فرهنگ و صنعت به جهان در تداوم آن تلاش کرد.

متقی تصریح کرد: طی سال‌های گذشته عده‌ای سودجو و بازاریاب با شناسایی ذائقه مردم اجناس بی‌کیفیت چینی را در بازار داخلی عرضه می‌کنند به گونه‌ای که دیگر تولیدکنندگان صنایع‌دستی داخلی جایگاهی برای عرضه محصولات خود نیافتند و طبیعی است هر جا که تقاضا کم باشد، تولید نیز با رکود روبه‌رو می‌شود.

فرماندار کوهبنان گفت: با عنایت ویژه دولت خدمتگزار و تخصیص وام‌های اشتغالزایی کم‌بهره، فراهم کردن بستر مناسب برای صادرات، صنایع دستی در کشور جانی دوباره گرفته و بسیاری از تولید کنندگان صنایع دستی رغبت ادامه فعالیت پیدا کردند.

وی عنوان کرد: در حال حاضر در شهرستان کوهبنان شاهد احیا و فعالیت این صنعت هستیم و امید می‌رود با حمایت بیشتر روزی فرا برسد که تولیدکنندگان صنایع‌دستی ایران بتوانند بازار جهان را در دست بگیرند.

انتهای پیام/ب20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول