اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اتحادیه صنایع دستی اصفهان:

دولت برای کاهش قیمت مواد اولیه صنایع دستی حمایتی نکرده است

خبرگزاری فارس: رئیس اتحادیه صنایع دستی اصفهان با اشاره به اینکه قیمت بالا مواد اولیه صنایع دستی و عدم ثبات مدیریت از عمده مشکلات هنرمندان صنایع دستی اصفهان است، گفت: تاکنون حمایتی برای این امر از سوی دولت انجام نشده است.

دولت برای کاهش قیمت مواد اولیه صنایع دستی حمایتی نکرده است

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، غلام‌علی فیض‌الهی ظهر امروز با حضور در جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به مشکلات و چالش‌های حوزه صنایع دستی و فعالان این عرصه اظهار داشت: تغییر مدیران سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی یکی از مهم‌ترین مشکلات صنایع دستی است و دولت می‌تواند با حمایت ویژه از صنایع دستی کشور مشکلات به وجود آمده در این حوزه را مرتفع کند.

وی بیان داشت: در سال گذشته بسیاری از ادارات و دستگاه‌های اجرایی استان صنایع دستی این استان را برای هدیه دادن انتخاب کردند که باید این امر استمرار داشته باشد.

رئیس اتحادیه صنایع دستی اصفهان تصریح کرد: صنایع دستی استان اصفهان نیازمند حمایت ویژه رئیس جمهور است که در سفر چهارم هیئت دولت به استان این موضوع مطرح می‌شود.

وی با اشاره به اینکه قیمت بالای مواد اولیه صنایع دستی یکی دیگر از مشکلات صنعتگران اصفهانی است، افزود: تاکنون حمایتی برای این امر از سوی دولت انجام نشده است.

فیض‌الهی با اشاره به ایجاد بازارچه‌های صنایع دستی در سطح شهر اصفهان اضافه کرد: شهرداری در تعیین مکان‌های این بازارچه‌ها در سطح شهر مساعدت کند.

وی تاکید کرد: البته ارتباطات گسترده با شهرهای خواهرخوانده اصفهان و ایجاد بازار در این شهرها سبب رونق بازار صنایع دستی استان می‌شود.

رئیس اتحادیه صنایع دستی اصفهان با بیان اینکه پاک‌سازی میدان امام(ره) از کالاهای تقلبی و صنایع دستی چینی یکی از مصوبات سفر سوم هیئت دولت به این استان بود، تصریح کرد: این مصوبه تا حد 95 درصد اجرایی شده است.

وی با تاکید بر ایجاد مدیریت واحد در میدان امام(ره) اظهار داشت: مدیریت این میدان می‌تواند متشکل از نماینده‌ای از شهرداری اصفهان، میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان و دیگر ارگان‌های مربوطه باشد.

فیض‌الهی هم‌چنین به دفن هنرمندان اصفهانی در قطعه هنرمندان اشاره کرد و گفت: صدور مجوز برای این کار به دو روز زمان نیاز دارد که باید این مشکل نیز رفع شود.

انتهای پیام/ب10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول