اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان‌رضوی:

هزینه برای طرح‌های زیست‌محیطی سرمایه‌گذاری اقتصادی است

خبرگزاری فارس: مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان‌رضوی گفت: هزینه کردن برای اجرای طرح‌های زیست‌محیطی سرمایه‌گذاری اقتصادی است.

هزینه برای طرح‌های زیست‌محیطی سرمایه‌گذاری اقتصادی است

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد سیدحسین آقامیری در حاشیه مراسم تقدیر از فعالان حوزه محیط زیست استان و صنایع پاک خراسان‌رضوی که به مناسبت هفته گرامیداشت محیط زیست برگزار شد، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: کارآفرینان کسانی هستند که با مصرف یک ماده اولیه، آب، انرژی و سوخت ماده‌ای را تولید می‌کنند که این ماده مورد مصرف جامعه است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست گفت: حوزه کارآفرینی، اشکالاتی و در برخی موارد آلودگی‌هایی را برای محیط‌ زیست ایجاد می‌کند، بنابراین کارآفرینان باید بهره‌برداری از منابع به خاطر داشته باشند که از صحیح‌ترین نحوه بهره‌برداری استفاده کنند.

آقامیری افزود: بحث بعدی که مخاطبان ما را از جایگاه مهم برخوردار می‌کند، خانواده‌ها‌ هستند که نقش بسیار مهمی را در تامین سلامتی جامعه دارند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست افزود: اعضای خانواده می‌توانند در سمت و سوی مسائل محیط‎ زیست تاثیرگذار باشند.

وی ادامه داد: مباحث مربوط به محیط شهری و در حوزه عملیاتی مسئله حمل و نقل، فضای سبز، جمع‎آوری پسماند شهری و فاضلاب‌ها و غیره از مباحثی است که ضرورت دارد در حوزه محیط ‎زیست به آن توجه شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان‌رضوی تاکید کرد: حفظ ذخایر انرژی یکی دیگر از مباحث مهم است به همین سبب باید به ذخایر ژنتیکی به ‌عنوان ذخیره مهم توجه کنیم.

آقامیری تصریح کرد: موضوع زیستی از دو منظر مهم است، یکی به مطلوبیت رساندن موضوع و نوع بهره‌برداری در حوزه امروزی و دیگری شرایطی فراهم کنیم که نسل آینده در بهره‌برداری این ذخایر با مشکل مواجه نشوند و از این ذخایر حفظ و حراست شود.

مدیرکل سازمان حفاظت محیط‎ زیست خراسان‌رضوی، تاکید کرد: امیدواریم ما حافظان محیط زیست خود باشیم زیرا تنها در این صورت است که به سمت سلامتی جامعه خواهیم رفت که خود نیز ضامن بهبود شرایط زندگی است.

وی با بیان اینکه کار و تلاش در راستای رفع مباحث زیست‌محیطی مانند کار در آموزش و پرورش است، ادامه داد: معمولاً در کارهای آموزشی کارها بر سرمایه‌گذاری در آینده نمود پیدا می‌کند، از این‌رو هر تلاشی در حوزه حفاظت از محیط زیست می‌تواند به شکلی بازگشت سرمایه را به همراه داشته باشد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست گفت: کار و تلاش در حوزه محیط زیست هزینه‌گذاری نیست بلکه سرمایه‌گذاری اقتصادی است.

انتهای پیام/ح20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول