اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر جهاد کشاورزی نهاوند:

11 هزار هکتار اراضی نهاوند به کاشت جو اختصاص یافت

خبرگزاری فارس: مدیر جهاد کشاورزی نهاوند گفت: امسال 11 هزار هکتار از اراضی دیم نهاوند به کاشت محصول جو اختصاص یافته است.

11 هزار هکتار اراضی نهاوند به کاشت جو اختصاص یافت

احد ظفری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در نهاوند اظهار داشت: امسال 11 هزار هکتار از اراضی دیم نهاوند به کاشت محصول جو اختصاص یافته که پیش‌بینی می‌شود به ازای هر هکتار سه تن جو دیم برداشت شود.

وی از کاشت محصول جو و گندم آبی و دیم در بیش از 36 هزار هکتار از اراضی نهاوند خبر داد و افزود: امسال جو و گندم آبی و دیم هنگام جوانه زدن محصول و بی‌آبی در قبل از سال جاری موجب کاهش تولید 10 درصد در واحد سطح شد که باعث ایجاد خسارت به کشاورزان شده است.

مدیر جهاد کشاورزی نهاوند با اشاره به فعالیت 50 دستگاه کمباین مخصوص برداشت جو و گندم آبی و دیم در نهاوند گفت: 15 گروه ناظر فنی کشاورزی بخش خصوصی و شش گروه دولتی به عملیات کاشت، داشت و برداشت مکانیزه به کشاورزان مشاوره می‌دهند و نظارت دارند.

وی برداشت مناسب محصول بدون ریزش توسط کشاورز را برای بالا بردن سود بیشتر مفید دانست و ابراز داشت: حضور ناظر مزرعه در هنگام برداشت برای تنظیم دستگاه برداشت کمباین ضروری است.

ظفری افزود: سال گذشته بیش از 5.5 هزار تن گندم و 30 هزار تن جو آبی و دیم از مزارع غلات نهاوند برداشت شد که پیش‌بینی می‌شود این محصول امسال با وجود بروز مشکلات سرمازدگی به همان اندازه سال گذشته برداشت شود.

وی از تأمین انبار مناسب برای ذخیره‌سازی گندم و جو توسط تعاون روستایی در نهاوند خبر داد و ابراز داشت: همزمان با برداشت وسیع محصول گندم و جو پایگاه‌های خرید این محصول که امسال به صورت نقدی است، انتخاب و به کشاورزان معرفی خواهد شد.

انتهای پیام/صا20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول