اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار بیجار تاکید کرد:

برخورد قاطع با زمین‌خواران و متصرفان بیت‌المال

خبرگزاری فارس: فرماندار بیجار خواستار برخورد قاطع با زمین‌خواران و متصرفین بیت‌المال در این شهرستان شد.

برخورد قاطع با زمین‌خواران و متصرفان بیت‌المال
به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، خلیل جمشیدی ظهر امروز در جلسه شورای حفاظت از اراضی ملی این شهرستان، اظهار داشت: حراست و حفاظت از اراضی ملی و جلوگیری از تخریب آنان‌ها وظیفه‌ای همگانی است.
وی خاطرنشان کرد: برای جلوگیری از تخریب این سرمایه ملی باید به شدت با زمین خواران برخورد جدی و قانونی صورت گیرد.
فرماندار بیجار استفاده از نقشه هوایی برای بازپس گرفتن این اراضی از زمین خواران را ضروری خواند و تصریح کرد: اداره ثبت نیز برای باطل کردن این اسناد باید به صورت ویژه اقدام کند.
جمشیدی از شهرداری بیجار نیز خواست تا روشن شدن این موضوع از دادن هر گونه پروانه ساخت خوداری کنند.
وی روند برخورد دستگاه قضایی با متصرفین منابع طبیعی و اراضی ملی در چند سال اخیر در استان را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: امیدواریم این مهم به عنوان یک اولویت همچنان مورد توجه قرار گیرد.
به گفته فرماندار بیجار اضافه کرد: باید با اتخاذ تدابیر و راهکارهای مناسب و به موقع، اجازه تسلط به این اراضی از سوی اشخاص حقیقی و حقوقی داده نشود.
جمشیدی نهادینه کردن فرهنگ حفاظت از اراضی ملی را از تاکیدات و توصیه‌های مهم رهبر فرزانه انقلاب دانست و افزود: برای تحقق این مهم باید تمام تلاش خود را به کار بگیریم و از منابع ملی حافظت کنیم.
وی با تاکید براینکه ایجاد رفاه و آسایش برای مردم مهم‌ترین رسالت مسئولان است، افزود: مشارکت و هماهنگی همه دستگاه‌ها و ارگان‌ها به منظور رفع مشکلات مردم بسیار ضروری است.
شهردار بیجار نیز در این جلسه از بازپس گرفتن زمین‌های فرودگاه از مالکان این زمین‌ها خبرداد و گفت: به مالکان این زمین‌ها در منطقه‌ دیگری از حوالی شهر زمین داده می‌شود.
سید ذبیح‌الله قمری بر برخورد با زمین‌خواران در این شهرستان تاکید کرد و افزود: عدم برخورد جدی با آنان موجب به تعلیق افتادن اجرای پروژه‌های مسکن مهر با توجه به فرا رسیدن فصل سرما در این شهرستان می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: مشخص نشدن تکلیف زمین‌خواران با شهرداری موجب اجرا نشدن پروژه‌ها در موعد مقرر در این شهرستان خواهد شد و این امر ضرر میلیاردی به شهرداری وارد می‌کند.
رئیس مسکن و شهرسازی نیز حفاظت و صیانت از اراضی ملی و منابع طبیعی را امری لازم و ضروری دانست و اظهار داشت: با تعویض سندهای دفترچه‌‌ای به تک برگی دست زمین‌خواران از تعرض به بیت‌المال کوتاه می‌شود.
رضایی افزود: دستگاه‌های ذی‌ربط باید با اعمال دقیق و به موقع قانون از بیت‌المال و حقوق دولت و مردم حفاظت کنند.‌
وی خاطرنشان کرد: هماهنگی و تعامل بیشتر بین دستگاه‌ها و مجموعه دستگاه قضایی در جلوگیری از تصرفات و تغییر کاربری زمین‌ها بسیار ضروری است.
انتهای پیام/م20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول