اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در خراسان شمالی

283 هکتار اراضی تصرف شده از دست زمین‌خواران خارج شد

خبرگزاری فارس: مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی گفت: امسال 283 هکتار اراضی ملی تصرف شده از دست زمین‌خواران خارج شد.

283 هکتار اراضی تصرف شده از دست زمین‌خواران خارج شد

موسی صابری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بجنورد اظهار داشت: این میزان اراضی خلع ید شده پس از تشکیل پرونده و رسیدگی در مراجع قضایی استان، از زمین‌خواران پس گرفته شد.

وی تعداد پرونده‌های تشکیل شده برای خلع ید اراضی ملی در خراسان شمالی را 152 فقره عنوان کرد و گفت: در مرکز استان و شهرستان‌ها شعبه ویژه‌ای به منظور رسیدگی به پرونده‌های اراضی ملی تشکیل شده است.

صابری همچنین مجموع اراضی ملی که در قالب تشکیل پرونده تخریب و تصرف اراضی در این استان تشکیل شده است را 493 هکتار اعلام کرد.

وی با اشاره به اقدامات منابع طبیعی در بخش یگان حفاظت اظهار داشت: 75 نفر نیروی حفاظتی از طریق انعقاد قرارداد با شرکت‌های مرتبط برای پیشگیری از وقوع جرم و مقابله با جرائم مشهود به کارگیری شده‌اند.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی تقویت و استقرار مأموران حفاظتی در ایستگاه‌های ثابت و سیار کانکسی و همچنین انجام عملیات ایست و بازرسی در گلوگاه‌های ورودی و مناطق حساس و بحرانی را از جمله اقدامات این اداره کل برشمرد و گفت: این مأموران حفاظتی کار کنترل محصولات و کشف و ضبط قاچاق شامل؛ چوب، هیزم و محصولات فرعی را انجام می‌دهند.

وی تصریح کرد: این اقدام به منظور کنترل قاچاق چوب به ویژه در محدوده‌های صیانت از جنگل‌های شمال استان صورت می‌گیرد.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی پیگیری برای توسعه و برطرف کردن موانع برای فعالیت بهتر پاسگاه ویژه منابع طبیعی در سطح ادارات منابع طبیعی و آبخیزداری را از جمله اقدامات منابع طبیعی استان در حوزه یگان حفاظت برشمرد.

وی هماهنگی و تعامل با مقامات قضایی و انتظامی استان به منظور حمایت از مأموریت‌های محوله یگان حفاظت، جذب، شناسایی و ساماندهی 70 نفر از دوستداران و علاقه‌مندان به منابع طبیعی در قالب همیاران طبیعت برای استفاده از توان مشارکت‌های مردمی در امر حفاظت را از دیگر اقدامات منابع طبیعی خراسان شمالی در سال جاری برشمرد.

صابری تصریح کرد: برای آمادگی هر چه بیشتر به منظور مقابله با حوادث غیرمترقبه در عرصه‌ها و مناطق جنگلی خراسان شمالی نیز مانورهای متعددی با مشارکت مدیریت بحران انجام شده است.

72 درصد از وسعت خراسان شمالی را اراضی ملی تشکیل می‌دهد.

انتهای پیام/و۱۰/گ2000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول