اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون عمرانی استاندار مازندران:

زمین‌‌خواران مشمول حبس تعزیری می‌شوند

خبرگزاری فارس: معاون عمرانی استاندار مازندران گفت: زمین‌‌خواران در صورت تکرار تخلفات مشمول حبس تعزیری می‌شوند.

زمین‌‌خواران مشمول حبس تعزیری می‌شوند
به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، سید عیسی هاشمی حیدری ظهر امروز در جلسه ابلاغ اطلاعیه به تمام واحدهای صنفی مشاوران املاک و بانک‌ها در مورد اراضی در معرض خطر تصرف منابع طبیعی و دولتی اظهار داشت: اراضی زراعی و باغی به‌عنوان بستر تولید کشاورزی در تامین امنیت غذایی از اهمیت وی‍ژه‌ای برخوردار است و برای حفظ حقوق بیت‌المال باید از اراضی ملی صیانت کرد.
هاشمی حیدری تصریح کرد: افرادی فرصت‌طلب و سودجو با ادعاهای دروغین و ارائه اسناد عادی و یا ثبتی و با جعل اسنادی که به راحتی قابل تشخیص نیست به خرید و فروش املاک و اراضی ملی می‌پردازند.
وی ادامه داد: سودجویان در رابطه با اراضی زراعی و باغی با تغییر کاربری اقدام به تنظیم و انتقال سند کرده و با طرح صوری در شورای حل اختلاف پس از اخذ حکم قضایی اقدام به انجام معامله در مشاوران املاک کرده و مجوز پروانه ساختمانی می‌گیرند.
هاشمی اضافه کرد: تغییر کاربری که با جعل اسناد و روش‌های سودجویانه صورت بگیرد موجبات سوء‌استفاده و تشدید زمین‌خواری و گسترش فرصت‌طلبی را فراهم کرده که با این افراد برخورد می‌شود.
معاون عمرانی استاندار مازندران به حداکثر جریمه متخلفان اشاره کرد و افزود: در صورت ساخت بنای احداثی قلع و قمع و مشمول حداکثری جریمه قانونی می‌شوند و در صورت تکرار جرم علاوه بر جریمه قانونی مشمول حبس تعزیری می‌شوند.    
معاون استاندار مازندران یادآور شد: سازمان‌های جهاد کشاورزی، مسکن و شهر سازی، صنعت و معدن و تجارت، مراجع قضایی، فرمانداران و بخشداران طی ابلاغیه‌ای مطلع خواهند شد تا از سوء استفاده منابع ملی جلوگیری کنند.
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول