اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل حفاظت محیط زیست چهارمحال و بختیاری خبر داد

چهارمحال و بختیاری یک هشتم تنوع زیستی کشور را در اختیار دارد

خبرگزاری فارس: مدیرکل حفاظت محیط زیست چهارمحال و بختیاری گفت: یک هشتم تنوع زیستی کشور در این استان شناسایی شده است.

چهارمحال و بختیاری یک هشتم تنوع زیستی کشور را در اختیار دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، سعید یوسف‌پور پیش از ظهر امروز در مراسم آغاز طرح محیط یار در استان چهارمحال و بختیاری، اظهار داشت: امروزه در گستره جهان، محیط زیست به دلیل استفاده نادرست کشورهای صنعتی و بعضا استکبار دچار چالش‌های جدی شده که تمام این حوادث ناگوار به دلیل جدی نگرفتن ارزش و جایگاه محیط زیست است.

وی افزود: دین اسلام و کتاب الهی قرآن سرشار از نشانه‌ها و آیات الهی است که با استفاده از تذکر به مخلوقات از سراسر آیات و سوره‌هایش بزرگ‌ترین کتاب زیست محیطی دنیا محسوب می‎شود.

یوسف‌پور با بیان اینکه در دین مبین اسلام هیچ کمبودی از نظر فرهنگ محیط زیستی وجود ندارد، گفت: این فرهنگ می‌تواند به عنوان یک گفتمان از سوی نظام اسلامی در سطح جهانی مطرح شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست چهارمحال و بختیاری با اشاره به نامگذاری سال‌‎جاری به نام فرهنگ‌سازی از سوی سازمان محیط زیست جهانی، گفت: با توجه به خلاءهای فرهنگی در استان در راستای حفظ محیط زیست، محیط زیست ملزم شد تا از مشارکت‌های مردمی در سه حوزه مدرسه، دانشگاه و جامعه با عنوان طرح محیط یار بهره‌مند شود.

وی جامعه نخستین اجرای این طرح را مدارس معرفی کرد و گفت: با توجه به ظرفیت آموزش و پرورش با راه‌اندازی طرح محیط یار، ابتدا این طرح را از مدارس آغاز کردیم.

وی بیان داشت: مأموریت محیط زیست در هر سه گروه افزایش حس مسئولیت اجتماعی و اشاعه فرهنگ محیط زیست در راستای حفظ هرچه بیشتر محیط زیست است.

یوسف‌پور با بیان اینکه هدف طرح در سال نخست معادل یک پنجم جمعیت استان، یعنی دو دهم درصد است، گفت: در سال نخست یک پنجم جمعیت استان که عمدتا دانش‌آموزان را تحت پوشش قرار داده‌ایم.

وی با اشاره به اینکه معادل یک هشتم تنوع زیستی کشور در این استان وجود دارد، گفت: در حال حاضر 28.5 گونه در هر یک هکتار در این استان وجود دارد که این امر نشانه ارزشمندی محیط زیست استان سبز ماست که یکی از قطب‌های گردشگری کشور است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: در محیط زیست کسی مخالف توسعه و صنعتی شدن نیست و محیط زیست نیاز به حمایت بیشتر استانداری دارد تا با راه‌اندازی کارگروه‌هایی از قبیل کارگروه گرد و غبار و کارگروه‌های دیگر برای مشکلات چاره‌جویی شود، همانطور که سال گذشته از نظر اعتبارات هزینه‌ای رتبه سوم کشور را دریافت کردیم.

در پایان این نشست استاندار چهارمحال و بختیاری به‌عنوان محیط یار افتخاری، کارت محیط یاری از سوی مدیرکل محیط زیست این استان دریافت کرد.

انتهای پیام/و20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول