اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار چهارمحال و بختیاری محیط یار افتخاری شد

عنابستانی: مخالف صنعتی شدن استان هستم

خبرگزاری فارس: استاندار چهارمحال و بختیاری که مخالفت خود را با صنعتی شدن استان به صراحت اعلام کرده است، به عنوان محیط یار افتخاری، کارت محیط یاری از سوی مدیرکل محیط زیست این استان دریافت کرد.

عنابستانی: مخالف صنعتی شدن استان هستم

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، استاندار چهارمحال و بختیاری پیش از ظهر امروز در مراسم آغاز طرح محیط یار در استان چهارمحال و بختیاری، اظهار داشت: زمین ودیعه الهی است که خداوند آن را به رسم امانت به جانشین خود بر روی زمین سپرده است، برهمین اساس ما باید حافظان صدیق این امانت باشیم و از محیط زیست اطراف خود محافظت کنیم.

علی‌اصغر عنابستانی با بیان اینکه آزمون ما در این دنیا میزان توفیق در این امانت‌داری است، گفت: در این زمینه هر چه بیشتر در پاسداشت از زمین تلاش کنیم، موفق‌تر خواهیم شد.

عنابستانی با اشاره به تأکیدات دین اسلام مبنی بر صیانت از این امانت الهی، افزود: کشور ایران که مدعی ارائه الگوی اسلامی به جهان است، باید سعی کند الگویی عملی و تمام عیار به دیگران ارائه دهد که این امر مسئولیت ما را بسیار سنگین‌تر می‌کند، این در حالی است که تاکنون نتوانسته‌ایم الگویی مناسب در حفظ محیط زیست ارائه دهیم.

استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به مشکل ریزگردها که چالشی بزرگ فراروی صیانت از محیط زیست این استان ایجاد کرده است، گفت: این ریزگردها در استانی همچون چهارمحال و بختیاری که در دل کوه‌‎های سر به فلک کشیده زاگرس قرار گرفته است گاها به پنج برابر حد مجاز می‎رسد.

وی تصریح کرد: وجود این مشکلات تا حد بسیاری ماحصل رفتارهای غلط انسان‌ها و دخالت بی‌جا در طبیعت است، انسان‌ها ‌خود ایجادکننده بحران هستند، چراکه تمام جوانب کار را نمی‎سنجیم.

عنابستانی یافتن بهترین مسیر توسعه را توجه به قابلیت‌های موجود استان دانست و گفت: استان چهارمحال و بختیاری، استان زرخیز با آب و خاک بسیار مطلوب است که نیازمند تبلور است.

پیشرفت به معنای داشتن کارخانه‌های بزرگ صنعتی نیست

استاندار چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه ما مخالف صنعتی شدن هستیم، گفت: صنعتی که به محیط زیست اطرافمان آسیب می‌‎زند، نباید در دستور کار قرار بگیرد، نباید با زور صنعتی را آورد که محیط زیست را تهدید می‌کند، پیشرفت به معنای داشتن کارخانه‌های بزرگ صنعتی نیست.

عنابستانی با اشاره به طرح محیط یاران، گفت: از طرح محیط یاران انتظار داریم که تغییر نگرشی عمیق در نسل آینده ما ایجاد کند، کودکان امروز زمانی که بزرگ می‎شوند، قبل از اینکه دست به کاری بزنند با نگاه عمیق در وهله اول به بررسی زیست‌محیطی آن بپردازند.

استاندار چهارمحال و بختیاری افزود: حتما باید خروجی طرح محیط یاران محیط زیست، ارائه نگاه عمیق و پایدار برای حفظ محیط زیست در سال‌های آتی باشد.

در پایان این نشست استاندار چهارمحال و بختیاری به عنوان محیط یار افتخاری کارت محیط یاری از سوی مدیرکل محیط زیست این استان دریافت کرد.

انتهای پیام/و20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول