اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس جهاد کشاورزی شوشتر خبر داد

برداشت 123 هزار تن گندم از مزارع شوشتر

خبرگزاری فارس: رئیس جهاد کشاورزی شوشتر از برداشت 123 هزار تن گندم از مزارع این شهرستان خبر داد و گفت: برداشت این محصول و خرید از گندم‌کاران ادامه دارد.

برداشت 123 هزار تن گندم از مزارع شوشتر

نادر پور رکنی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شوشتر اظهار داشت: خرید گندم از گندم‌کاران شوشتر که از هفته‌های قبل آغاز شده اکنون به مرز 123 هزار و  500 تن رسیده است.

وی با اشاره به برداشت این محصول از اراضی زیر کشت خاطر نشان کرد: در فصل زراعی جاری بیش از 44 هزار هکتار از اراضی شهرستان شوشتر زیر کشت گندم رفت که بیش از نیمی از این محصول کشت شده در شوشتر برداشت شد.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه شوشتر جزو شهرستان‌های برتر استان خوزستان در کشت گندم است، تأکید کرد: در سال گذشته شهرستان شوشتر در برداشت گندم در خوزستان مقام دوم و در پرداخت زکات مقام نخست استان را به خود اختصاص داد.

پور رکنی با اشاره به آغاز برداشت صیفی‌جات از مزارع، گفت: برداشت گوجه‌فرنگی از مزارع شوشتر آغاز شده و پیش‌بینی برداشت 50 هزار تن گوجه فرنگی از مزارع شوشتر دور از انتظار نیست.

این مقام مسئول با اشاره به افزایش سطح زیر کشت گوجه فرنگی در شوشتر، تأکید کرد: در سال جاری بیش از 2 هزار هکتار از اراضی شهرستان شوشتر زیر کشت این محصول رفت که این میزان نسبت به سال گذشته رشد چشم‌گیری را نشان می‌دهد.

وی درباره مبارزه با آفات این محصول زراعی خاطر نشان کرد: برای مقابله با آفات این محصول زراعی از روش‌های طبیعی و ارگانیک استفاده شده است.

انتهای پیام/خ30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول