اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه نهبندان:

استقلال اقتصادی زمینه‌ساز استقلال سیاسی است

خبرگزاری فارس: امام جمعه نهبندان گفت: استقلال سیاسی در سایه خودکفایی و استقلال اقتصادی تحقق پیدا می‌کند.

استقلال اقتصادی زمینه‌ساز استقلال سیاسی است

به گزارش خبرگزاری فارس از نهبندان، حجت‌الاسلام و‌المسلمین عباسعلی خزاعی صبح امروز در جمع جهادگران جهاد کشاورزی شهرستان نهبندان اظهار کرد: جهادگران جهاد کشاورزی و در حقیقت تولیدکنندگان این بخش نقش مهمی در توسعه اقتصادی کشور ایفا می‌کنند.

وی با بیان اینکه استفاده مناسب از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های موجود در طول 33 سال گذشته سبب استقلال کشور در بخش‌های مختلف از جمله کشاورزی و دامداری شده است، تصریح کرد: جهاد کشاورزی یکی از سازمان‌هایی است که در تحقق شعار تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی می‌تواند نقش مؤثر و بسزایی را ایفا کند.

امام جمعه نهبندان نامگذاری امسال به نام تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی را موضوع راهبردی انتخاب شده از سوی مقام معظم رهبری دانست و ادامه داد: توجه به بیانات معظم‌له و اجرایی کردن فرمان مقام معظم رهبری وظیفه‌ای همگانی بوده و باید از همه ظرفیت‌های موجود در این راستا استفاده شود.

خزاعی تلاش جهادگران را به دلیل افزایش تولیدات، کمک به امنیت اقتصادی و قطع وابستگی به بیگانگان ارزشمند و مقدس عنوان کرد و افزود: امنیت اقتصادی مهم‌تر از دیگر مقوله‌های امنیتی است.

وی با اشاره به اینکه استقلال سیاسی در سایه خودکفایی و استقلال اقتصادی تحقق می‌یابد، ادامه داد: هر کشور زمانی به استقلال سیاسی دست می‌یابد که از لحاظ اقتصادی به استقلال رسیده باشد.

امام جمعه نهبندان اظهار کرد: این شهرستان به دلیل وجود ظرفیت‌ها  و زیرساخت‌های مناسب هم‌اکنون به قطب کشاورزی و دامپروری در خراسان‌ جنوبی مبدل شده است و برای استفاده بهینه از این همه ظرفیت باید درصدد افزایش تولیدات و ایجاد شغل‌های فراوان در نهبندان باشیم.

امام جمعه نهبندان یادآور شد: تأسیس جهاد سازندگی که به فرمان امام (ره) برای عمران و آبادانی این سرزمین صادر شد در حقیقت نهضت و حرکت عظیم سازندگی و عمران را در کشور متجلی ساخت و جهادگران عرصه سازندگی در آن زمان با روحیه و تلاش جهادی توانستند سبب خیر و برکات زیادی در سطح کشور به ویژه نقاط روستایی و محروم شوند.

خزاعی گفت: امروزه برای مثمرثمر واقع شدن، افزایش کارآیی سیاست‌ها و برنامه‌های مهم و تحقق شعارهای سال تمامی مسئولان نظام به ویژه مقام معظم رهبری از کلمه جهاد استفاده می‌کنند که این امر نشان از معنای عمیق و ارزشی این کلمه برای جامه عمل پوشیدن به سیاست‌ها، برنامه‌ها و شعارهای سال دارد.

وی خدمات و زحمات جهادگران جهاد سازندگی سابق و جهادگران جهاد کشاورزی فعلی را در عرصه‌ها و زمان‌های مختلف بسیار ارزشمند خواند و تصریح کرد: جهادگران در دوران دفاع مقدس مردم را به نظام و انقلاب امیدوارتر کردند و امروز با تولیدات بیشتر این امید روز به روز در حال بارور شدن است.

انتهای پیام/ز10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول