اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل دامپزشکی مازندران:

85 درصد گوشت در بهشهر در کشتارگاه‌های صنعتی تامین می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل دامپزشکی مازندران گفت: 85 درصد از گوشت‌های مصرفی مردم بهشهر در کشتارگاه‌های صنعتی تامین می‌شود.

85 درصد گوشت در بهشهر در کشتارگاه‌های صنعتی تامین می‌شود

مجید مختاری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرستان ساری از برگزاری دوره‌های آموزشی برای کارگران کشتارگاه‌ها و نیز بازرسان بهداشتی گوشت، کارشناسان و دامپزشکان و مدیریت کشتارگاه‌ها خبر داد و تصریح کرد: همزمان با اپیدمی تب کریمه کنگو، این دوره‌ها برای آگاهی و پیشگیری از این بیماری برگزار شد.

وی به واگذاری مسئولیت جدید به مسئولان فنی بهداشتی کشتارگاه‌ها اشاره کرد و افزود: به منظور پیشگیری از مبتلا شدن به ویروس تب کریمه کنگو به مسئولان فنی بهداشتی کشتارگاه‌ها تاکید شده بازرسی قبل از کشتار را نیز انجام دهند تا از کشتار دام‌های تب‌دار و توزیع لاشه‌های پرخون جلوگیری شود.

مختاری ادامه داد: همچنین تاکید شد دام‌هایی که مشکوک به وجود کنه و یا بیماری cchf هستند از چرخه کشتار خارج شوند.

این مسئول با بیان اینکه سم پاشی دام‌ها از برنامه‌های روتین سازمان دامپزشکی است، گفت: طرح جامع مبارزه با انگل‌های خارجی بدن دام که کنه‌ها نیز جزء این انگل‌ها محسوب می‌شوند در دستور کار ما قرار دارد.

مدیرکل دامپزشکی مازندران خاطرنشان کرد: هزینه سم‌پاشی دام و جایگاه دام‌ها تا پایان سال 89  از طریق پرداخت یارانه دولتی به صورت رایگان انجام می‌شد که همزمان با اجرای هدفمندسازی یارانه‌ها، پرداخت دولتی هزینه سموم قطع شد و بخشی از اعتبارت سم‌پاشی توسط سازمان دامپزشکی تامین شده است.

مختاری ادامه داد: برای مراقبت از دام‌ها از عامل بیماری تب کریمه کنگو در مناطقی که احتمال وجود کنه می‌رود، سمپاشی در حال انجام است.

وی عنوان کرد: به صاحبان دام‌ها نیز اعلام شد دو هفته قبل از کوچ دام‌ها، حمام سم و سم‌پاشی در مراتع مورد نظر را  انجام دهند.

این مسئول با بیان اینکه در بیماری cchf هیچگونه علایمی در دام به غیر از تب خفیف مشاهده نمی‌شود، گفت: مردم گوشتی را مصرف کنند که دارای مهر دامپزشکی باشد، زیرا این دام‌ها قبل، حین و بعد از ذبح زیر نظر بازرسان ما بوده و 24 ساعت در سردخانه قرار داشته است.

وی تصریح کرد: مردم به هیچ وجه نگران نباشند، زیرا این بیماری شغلی است و افرادی که با دام سروکار دارند مانند دامپزشکان، چوپانان، قصابان و نیز کسانی که به منطقه روستایی و کوهستانی  مسافرت می‌کنند در معرض ابتلا قرار دارند.

مدیرکل دامپزشکی مازندران، انتقال کشتارگاه‌های سنتی به صنعتی را از سیاست‌های کمیته ساماندهی کشتارگاه‌های دام استان دانست و گفت: کشتارگاه‌های سنتی شرق استان از جمله نکا در سال 85، گلوگاه و بهشهر طی سال 89 تعطیل شده‌اند.

مختاری با اشاره به اینکه 90 درصد از کشتار دام‌های گلوگاه در کشتارگاه صنعتی ساری انجام می‌شود، اذعان داشت: 85 درصد از گوشت‌های مصرفی مردم بهشهر در کشتارگاه‌های صنعتی تامین می‌شود.

انتهای پیام/ن20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول