اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور جمعی از مسئولان استانی

طرح سرزمین مادری در شهرکرد رونمایی شد

خبرگزاری فارس: مراسم رونمایی از طرح سرزمین مادری شامل المان‌ کبک کوهی، لاله‌‌های واژگون و شیر سنگی امروز با حضور مدیرکل دفتر امور شهری استانداری چهارمحال و بختیاری و شهردار شهرکرد در این شهرستان برگزار شد.

طرح سرزمین مادری در شهرکرد رونمایی شد

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، شهردار شهرکرد پیش از ظهر امروز در مراسم رونمایی از این طرح در میدان قمر بنی‌هاشم(ع) شهرکرد، اظهار داشت: نمادهای کبک و لاله واژگون نماد ظرفیت جانوری و گیاهی این استان است.

نورالله غلامیان، این استان را سرشار از پتانسیل‌ها و قابلیت‌های زیبای طبیعی توصیف کرد و گفت: آشنایی مردم به ویژه مسافران با این نمادهای شهری بیش از پیش لازم و ضروری است.

غلامیان نخستین تجسم از هر شهر را بسیار مهم ارزیابی کرد و گفت: تمامی مسافرانی که وارد شهرکرد به عنوان مرکز استان چهارمحال و بختیاری می‌‎شوند با نخستین نگاه برداشتی ماهوی از استان خواهند داشت که این برداشت در میزان ماندگاری و تداوم مسافرت‌ها به استان بسیار موثر خواهد بود.

شهردار شهرکرد با اشاره به هدف از احداث نمادهای حیات در ورودی شهرکرد، گفت: وسیع‌ترین دشت لاله واژگون در استان چهارمحال و بختیاری وجود دارد، این در حالیست که برخی دیگر از استان‌ها کاملا این نام را به اسم خود مصادره کرده‌اند.

وی هزینه ساخت نمادهای طرح سرزمین مادری را 50 میلیون تومان اعلام کرد و افزود: مراحل اجرایی احداث این نمادها از سال گذشته در دستور کار قرار گرفته است که با تخصیص این اعتبارات پروژه هنوز به طور کامل به بهره‌برداری نرسیده است.

غلامیان از ساخت نماد شیر سنگی به عنوان سومین نماد در این مکان نام برد و گفت: بر اساس برنامه‌ریزی‎های صورت گرفته تا پایان امسال در صورت تأمین اعتبارات مورد نیاز نماد شیر سنگی در کنار نماد لاله واژگون و کبک رونمایی خواهد شد.

وی با اشاره به دیگر پروژه‌های در دست اجرا در این شهر، گفت: تکمیل ورودی شهرکرد، نصب مبلمان شهری، تکمیل فضای سبز شهری، تکمیل روشنایی محیط از جمله این اقدامات محسوب می‌‎شود.

مراسم رونمایی از المان‌ شهری لاله‌های واژگون امروز با حضور مدیرکل دفتر امور شهری استانداری چهارمحال و بختیاری، مدیر ستاد حوادث غیرمترقبه استانداری چهارمحال و بختیاری، شهردار شهرکرد، سخنگوی شورای شهر شهرکرد، مدیرکل حفاظت محیط زیست چهارمحال و بختیاری، مدیرعامل پارک‌ها و فضای سبز شهرداری شهرکرد و جمعی از مدیران استانی و مسئولان شهرداری در میدان قمر بنی‌هاشم(ع) شهرکرد برگزار شد.

انتهای پیام/غ20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول