اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور آیت‌الله مصباح‌یزدی

4 اصطلاح‌نامه علوم عقلی رونمایی شد

خبرگزاری فارس: با حضور آیت‌الله مصباح‌یزدی از چهار اصطلاح‌نامه علوم عقلی که به همت مرکز پژوهشی دایرة‌المعارف علوم عقلی تدوین شده است، رونمایی شد.

4 اصطلاح‌نامه علوم عقلی رونمایی شد

به گزارش خبرگزاری فارس از قم مراسم رونمایی از چهار اصطلاح‌نامه علوم عقلی به همت مرکز پژوهشی علوم عقلی ظهر امروز در مؤسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) برگزار شد.

در ابتدای این مراسم که اساتید مؤسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره)، طلاب این مرکز و آیت‌الله مصباح‌یزدی حضور داشتند، رئیس مرکز پژوهشی دایرة‌المعارف علوم عقلی به معرفی محصولاتی که در این مراسم از آن رونمایی می‌شود، پرداخت.

سپس آیت‌الله مصباح‌یزدی مطالبی در زمینه لزوم توجه بیشتر به علوم عقلی و ایجاد زمینه برای درک بهتر این علوم در نظام‌های فکری گوناگون بیان کرد.

در ادامه این مراسم از چهار اصطلاح‌نامه علوم عقلی که توسط مرکز پژوهشی دایرة‌المعارف علوم عقلی تدوین شده است، توسط آیت‌الله مصباح‌یزدی و حجت‌الاسلام محمدرضا آشتیانی نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی رونمایی شد.

در پایان این مراسم از پژوهشگرانی که در زمینه تدوین این محصولات با مرکز پژوهشی دایرة‌المعارف علوم عقلی همکاری داشته‌اند، تجلیل شد.

مرکز پژوهشی دایرة‌المعارف علوم عقلی به عنوان یک مرکز علمی مستقل در سال 80 در مؤسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) تاسیس شد.

این مرکز در زمینه تدوین دانشنامه‌هایی در علوم عقلی که بتواند حاصل کار اندیشمندان این علوم را به صورت جامع، دقیق و بی‌طرفانه در اختیار پژوهشگران قرار دهد، فعالیت می‌کند.

تهیه فرهنگ‌نامه و دایرة‌المعارف جامع علوم عقلی که معرف علوم عقلی اسلامی و به ویژه اندیشه‌های بنیادین اسلامی و شیعی با قابلیت عرضه در سطح بین‌المللی باشد، از اهداف این مرکز است.

در این مراسم از چهار اصطلاح‌نامه در زمینه منطق، معرفت‌شناسی، اشراق‌شناسی و عرفان نظری رونمایی شد که برای تدوین هر یک از این محصولات سال‌ها پژوهشگران و اساتید برجسته در مؤسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) کوشش کرده‌اند.

این محصولات در هر زمینه در دو قالب کتاب و نرم‌افزار عرضه شده است که در این نرم‌افزارها امکان جستجوی مطالب، مطالعه نمودار درختی مطالب و دسترسی به منابع قرار داده شده است.

نرم‌افزارهای این مرکز علاوه بر اینکه دارای تصاویر کتب مرجع در هر یک از این علوم است، به پردازش متن اکتفا نکرده و هر یک از اصطلاحات این علوم را به تفصیل و با استفاده از منابع مختلف و نظرات کارشناسان این علوم، بیان کرده است.

انتهای پیام/و10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول