اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر امور عشایر خوزستان:

مشکل تأمین آب کشاورزی گتوند برطرف می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیر کل امور عشایر خوزستان گفت: مشکل تأمین آب کشاورزی در منطقه گتوند برطرف می‌شود و در این باره برنامه‌ریزی مدونی شده است.

مشکل تأمین آب کشاورزی گتوند برطرف می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از گتوند، علی‌رحم کریمی ظهر امروز در بازدید از مناطق عشایری این شهرستان اظهار داشت: تأمین آب کشاورزی و احداث کانال آب کشاورزی در سال‌های گذشته انجام شد اما تکمیل این پروژه امسال در برنامه‌های اداره امور عشایر قرار گرفته که تا پایان امسال به بهره‌برداری می‌ر‌سد.

وی افزود: مشکل تأمین آب برای کشاورز در این منطقه در سال‌جاری به پایان خواهد رسید و اعتبار مورد نیاز برای این پروژه نیز تأمین شده است.

مدیر کل امور عشایر استان خوزستان گفت: همچنین جاده ارتباطی گتوند به لالی از مسیر روستاهای دهستان کیارس با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و 150 میلیون ریال احداث می‌شود.

وی با اشاره به لزوم توسعه کیفی مناطق عشایری گفت: منطقه کیارس یکی از کانون‌های خودجوش عشایری است که از سالیان گذشته عشایر در آن استقرار داشته‌اند و دستگاه‌های اجرایی شهرستان به این منطقه توجه خوبی دارند و از جمله اقدامات خوب انجام شده در این منطقه می‌توان به جاده دسترسی آن اشاره کرد که به طور کامل آسفالت شده است.

کریمی تصریح کرد: با توجه به ارتباطاتی که از قدیم‌الایام بین ساکنان این منطقه و شهرستان لالی وجود داشته جاده ارتباطی قدیم این مسیر که با آبگیری سد گتوند علیا به زیر آب رفته به زودی از مسیر روستای گچ کرسا برقرار می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: در شهرستان گتوند با آبگیری سد مشکلات زیادی برای عشایر به وجود آمد که بخشی از این مشکلات مدیریت و برطرف شده است.

کریمی درباره تأمین سوخت عشایر گفت: برای تأمین سوخت فسیلی منطقه نیز هیچگونه مشکلی وجود ندارد.

مدیر کل امور عشایر استان خوزستان همچنین اضافه کرد: در سالی که از سوی مقام معظم رهبری با عنوان سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی نامگذاری شده است تسهیلات بسیار خوبی برای عشایر استان در نظر گرفته‌ایم که رقم آن به زودی اعلام می‌شود و از طریق بانک کشاورزی این تسهیلات به متقاضیان پرداخت خواهد شد.

وی افزود: در تلاش هستیم تا مشکلات عشایر در منطقه به حداقل برسد و در این باره برنامه‌ریزی شده و اعتبارات مناسبی نیز اختصاص یافته است.

انتهای پیام/غ20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول