اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرماندار نهبندان خبر داد

راه‌اندازی ایستگاه‌های مطالعه در نهبندان

خبرگزاری فارس: معاون سیاسی اجتماعی فرماندار نهبندان از ایجاد و راه‌اندازی دو ایستگاه مطالعه در آینده نزدیک در این شهر خبر داد.

راه‌اندازی ایستگاه‌های مطالعه در نهبندان

به گزارش خبرگزاری فارس از نهبندان، علی خزاعی پیش از ظهر امروز در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی و کمیته نهضت مطالعه مفید شهرستان نهبندان اظهار کرد: ترویج و تعمیق فرهنگ مطالعه باید در این شهرستان مورد توجه ویژه مسئولان و متولیان امر قرار گیرد.

وی با بیان اینکه اشاعه و تعمیق فرهنگ کتاب و کتابخوانی که ریشه در آرمان‌های مکتب اسلام دارد باید در بین مردم به ویژه نسل جوان شهرستان انجام شود، تصریح کرد: امروزه کار فردی آن هم در عرصه‌های فرهنگی معنا نداشته و منسوخ است و برای ترویج فرهنگ‌ و اقدامات تاثیرگذار در جامعه باید تمامی مسئولان و مردم با یکدیگر تعامل، تعاون و همکاری داشته باشند.

معاون سیاسی اجتماعی فرماندار نهبندان، این شهرستان را داری عقبه فرهنگی بالا و ارزشمندی دانست و افزود: تمامی مسئولان شهرستان باید برنامه‌ها و اقداماتی را پی‌ریزی و اجرایی کنند که با فرهنگ غنی و باسابقه فرهنگی نهبندان مغایرت نداشته باشد.

خزاعی با بیان اینکه مسئولان کتابخانه‌های عمومی و دیگر متولیان امور فرهنگی نهبندان به منظور افزایش تعداد اعضای فعال کتابخانه‌ها باید از ظرفیت دانش‌آموزی و دانشجویی این شهرستان استفاده کنند، ادامه داد: در مرحله نخست باید مسئولان کتابخانه‌ها و فرهنگی با حضور در مدارس و دانشگاه‌ها با بازگو کردن اهداف و پیامدهای فرهنگ مطالعه و کتاب و کتابخوانی سعی در عضوگیری برای کتابخانه‌های شهرستان داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: بسیج نیز در زمینه عضویت بسیجیان و جوانان حاضر در حلقه‌های معرفتی صالحین در کتابخانه‌های سطح شهرستان اعلام آمادگی کرده است.

معاون سیاسی اجتماعی فرماندار نهبندان گفت: از آن‌جایی که بهبود درجه و رتبه کتابخانه‌ها و افزایش کتابداران کتابخانه‌ها بستگی به تعداد اعضای فعال آن‌ها دارد؛ مسئولان کتابخانه‌های عمومی شهرستان باید در زمینه عضوگیری بیش از پیش تلاش کنند.

خزاعی تصریح کرد: به منظور برطرف شدن مشکلات مالی کتابخانه‌های عمومی نهبندان می‌توانیم با خیران مدرسه‌ساز آموزش و پرورش شهرستان رایزنی کنیم.

وی با اشاره به وجود کتب و منابع زیاد و انباشته شدن آن‌ها در کتابخانه روستایی خوانشرف افزود: برای اینکه نیازهای منابع کتابخانه‌های عمومی نهبندان تأمین شود باید با خیر و اهداکننده کتاب این کتابخانه رایزنی شود.

معاون سیاسی اجتماعی فرماندار نهبندان از ایجاد و راه‌اندازی دو ایستگاه مطالعه در کانون بازنشستگان فرهنگی و بیمارستان شهید آتشدست این شهر در آینده نزدیک خبر داد و گفت: کتب این ایستگاه‌ها توسط اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و سایر امکانات از سوی نهاد کتابخانه‌های عمومی شهرستان تأمین می‌شود.

انتهای پیام/ز20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول