اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار منطقه یک اصفهان خبر داد

جابه‌جایی دو اصله درخت نخل کهن‌سال از خیابان اردیبهشت به خیابان زاهد

خبرگزاری فارس: شهردار منطقه یک اصفهان گفت: دو اصل درخت نخل کهن‌سال به دلیل آزادسازی مسیر از خیابان اردیبهشت به خیابان زاهد منتقل شد.

جابه‌جایی دو اصله درخت نخل کهن‌سال از خیابان اردیبهشت به خیابان زاهد

محمدرضا باباگلیان در گفت‌‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان در ارتباط با جابه‌جایی دو اصله درخت نخل کهن‌سال اظهار داشت: دو اصله درخت نخل کهن‌سال طی ماه جاری به دلیل آزادسازی مسیر از ملک شخصی واقع در خیابان اردیبهشت، کوچه شهید طباطبایی به خیابان آیت‌الله زاهد نجفی، حد فاصل خیابان طالقانی و میرداماد منتقل شد.

وی در ادامه افزود: سن این درختان تک لپه با ریشه افشان 60 تا 70 سال و محیط بن درخت بین 300 تا 350 سانتی‌متر و ارتفاع آنها 13 تا 15 متر است.

شهردار منطقه یک اصفهان در مورد چگونگی جابه‌جایی این درختان بیان داشت: برای جابه‌جایی این درختان، برشی به شعاع 1.5 متر و به عمق 3 متر اطراف طوقه درخت و برشی در خاک زیر ریشه در عمق سه متری زده شد.

وی به ادامه روند کار اشاره و تصریح کرد: پس از آن خوابانیدن درخت به وسیله ماشین‌های مکانیکی و بارگیری آن به منظور حمل، هرس ریشه و پوشاندن ریشه‌ها به وسیله گونی و مرطوب نمودن آن، ایجاد گود مناسب و عمق کافی در محل مورد انتقال و استفاده از خاک و کود مخلوط و ایجاد تشتک مناسب جهت آبیاری به موقع و کافی و استفاده از محلول تحریک ریشه‌زایی درخت به نام میورادیکافت هنگام آبیاری، مراحل انجام این جابه‌جایی بوده است.

باباگلیان در پایان در ارتباط با ماشین‌آلات مورد استفاده اظهار داشت: بیل مکانیکی 912، جرثقیل 20 و 50 تنی و کامیون از ماشین‌آلات مورد استفاده در این جابه‌جایی بودند.

انتهای پیام/س20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول