اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

حجت‌الاسلام والمسلمین رجبی عنوان کرد

هدف‌گیری اعتقادات نسل جوان توسط دشمن

خبرگزاری فارس: قائم مقام مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) گفت: امروز دشمن تمام امکانات و نیروهای خود را در راه تضعیف مباحث اعتقادی نسل جوان ما بسیج کرده است.

هدف‌گیری اعتقادات نسل جوان توسط دشمن

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از ستاد خبری طرح معرفت ویژه اساتید و اعضاء هیئت علمی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور، حجت‌الاسلام والمسلمین محمود رجبی در مراسم افتتاحیه این طرح که در سالن همایش‌های مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) برگزار شد، با بیان اینکه در آموزه‌های دینی و روایات ما بر دو عنصر تاکید فراوانی شده است اظهار کرد: نخستین عنصر نیت خالصانه است و اگر انسان فعالیت‌های خود را با نیت خالصانه انجام دهد اثرگذاری آن بسیار زیاد خواهد بود.

وی با بیان اینکه امام خمینی(ره) به واسطه خلوص نیتی که داشت توانست رژیم 2 هزار و 500 ساله را سرنگون سازد و یک حکومت اسلامی در ایران حاکم کند بیان کرد: امروز جمهوری اسلامی توانسته به‌ واسطه پیشرفت‌هایی که داشته است بر فراز قله‌های رفیع علمی جهان بایستد و خود را به عنوان یک قدرت در منطقه و جهان معرفی کند.

قائم مقام مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) با بیان اینکه عنصر دوم معرفت و بصیرت است خاطر نشان کرد: ما باید توجه داشته باشیم که اگر معرفت صحیح نباشد نیت خالصانه نیز حاصل نخواهد شد، کسانی که مثل خوارج از ولایت فاصله گرفتند به‌ دلیل این بود که معرفتشان باطل بوده است.

وی گفت: امروز دشمن ناتوی فرهنگی را شکل داده است و از تمام امکانات و تکنولوژی‌های روز دنیا از قبیل ماهواره و اینترنت استفاده می‌کند تا مباحث اعتقادی و معرفتی نسل جوان ما را تضعیف کند.

رجبی با بیان اینکه در شرایط کنونی ضروری‌ترین نیاز جوانان ما تقویت مباحث معرفتی بنیادین است اظهار کرد: برگزاری طرح معرفت یکی از اقدامات مثبت است که می‌تواند در برابر القاء شبهات مباحث اعتقادی را تقویت بخشد.

انتهای پیام/ع30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول