اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار قیروکارزین:

طرح‌های کارشناسی نشده اجرایی نشوند

خبرگزاری فارس: فرماندار قیروکارزین با بیان اینکه نباید طرح‌های ناپخته را اجرایی کرد، گفت: طرح‌های کارشناسی نشده با شکست در اجرا سبب نا امیدی و بی‌اعتمادی مردم می‌شوند.

طرح‌های کارشناسی نشده اجرایی نشوند

به گزارش خبرگزاری فارس از قیروکارزین عبدالحسن صمدنژاد بعد از ظهر امروز در دیدار با هیئت امنا و مسئولان و فعالان فرهنگی مسجد ابوالفضل(ع) شهر قیر اظهار داشت: داشتن مسئولیت برای انسان‌های مسئولیت‌پذیر بسیار سنگین است چراکه خود را برای انجام امور محول شده و اصلاح آن موظف می‌دانند و به راحتی از کنار آن نمی‌گذرند.

وی افزود: با توجه به اینکه مدیریت شهرستان، حوزه‌ها و موضوعات مختلف را شامل می‌شود همکاری گسترده مردم در اجرایی‌کردن و به ثمر نشستن و پیشرفت امور با توجه به سنگینی آن‌ها را طلب می‌کند.

صمدنژاد با اشاره به تشکیل کارگروه‌های تخصصی 20 گانه در فرمانداری قیروکارزین اضافه کرد: با توجه به پشت سر گذاشتن مسائل مهمی مانند سرشماری عمومی نفوس و مسکن، برنامه‌های دهه فجر و برگزاری انتخابات و کاهش ترافیک کاری، کارگروه‌ها فعالند و تمام امور به صورت تخصصی به صورت عملیاتی بررسی و دنبال می‌شود.

فرماندار قیروکارزین گفت: کارگروه فرهنگی این شهرستان فعال بوده و با توجه به اهمیت نیروی انسانی فعال برای اجرای برنامه‌های فرهنگی در بحث اجرایی نیروهای دارای دغدغه و فعال فرهنگی را در تمام نقاط این شهرستان شناسایی کرده‌ایم تا در قالب دستورالعمل‌های ابلاغی توسط کمیته‌های مختلف کارها پیگیری شود.

این مقام مسئول یک طرح کامل، دقیق و کارشناسی شده را لایق ورود به مرحله اجرا دانست و افزود: در اجرای تمام طرح‌ها از جمله مسائل فرهنگی دقت کنیم چرا که طرح‌های ناپخته در اجرا با شکست و مشکل رو به رو شده و با ایجاد روحیه ناامیدی و بی‌اعتمادی زمینه حضور و اجرایی‌شدن مجدد طرح‌های پخته و کامل آینده را نیز در جامعه از بین می‌برند.

صمدنژاد با اشاره به رشد بسیاری از مدیران متعهد و متخصص کشور از دل مساجد و محیط‌های فرهنگی تصریح کرد: باید نقش مساجد در نظام اسلامی پررنگ باشد و مدیران در اولویت‌بندی‌ها مسائل عمرانی را مهم‌تر از مسائل فرهنگی قلمداد نکنند چراکه استفاده ناصحیح از تکنولوژی و عمران و آبادی پیش از ورود فرهنگ، خود زمینه‌ساز ناهنجاری‌ها در جامعه است.

وی گفت: نباید مشکلات سبب شود دست از کار و تلاش برداریم و در بحث فرهنگی حضور پررنگ‌تر روحانیون در شهرستان و مساجد و پرداختن ریشه‌ای به مسائل اعتقادی و مبانی اسلامی سبب روشنگری و آگاهی مردم و به ویژه نسل جوان می‌شود.

مسئول هیئت امنای مسجد ابوالفضل(ع) شهر قیر نیز در این دیدار اظهار داشت: مسجد ابوالفضل(ع) از سال 76 کارهای فرهنگی خود را با تلاش نیروهای فرهنگی مسجدی که بیشتر از دانش‌آموختگان دانشگاه‌ها هستند آغاز کرده و موفقیت‌های خوبی را در این زمینه کسب کرده است.

احسان مهرویان تعریف خود را از فرهنگ و کار فرهنگی دستورات قرآن و فرامین ائمه اطهار(ع) دانست و اضافه کرد: مساجد در حکومت اسلامی دارای جایگاه مهم و با عظمتی هستند و حضور مسئولان در مساجد ضمن ترغیب بیشتر فعالان مساجد، تاثیر مثبتی بر روند حرکت‌های فرهنگی جامعه دارد.

به گزارش فارس، در این جلسه مسلم رحیمی مسئول امور فرهنگی این مسجد گزارشی از فعالیت‌های فرهنگی صورت گرفته از قبیل برگزاری کلاس‌های آموزشی و مراسم، اردوهای زیارتی، سیاحتی و ورزشی و وضعیت عمرانی و مالی مسجد ارائه داد، هم‌چنین مشکلات و نیازها مورد بحث و بررسی قرار گرفت و فرماندار قیروکارزین قول کمک و مساعدت به مساجد در قالب امور فرهنگی شهرستان را داد.

انتهای پیام/10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول