اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار مرند:

انشعاب هیچ واحد تولیدی بدون هماهنگی فرمانداری قطع نمی‌شود

خبرگزاری فارس: فرماندار شهرستان مرند گفت: انشعاب هیچ واحد تولیدی در صورت داشتن بدهی بدون هماهنگی با فرمانداری و اداره صنعت و معدن و تجارت قطع نخواهد شد.

انشعاب هیچ واحد تولیدی بدون هماهنگی فرمانداری قطع نمی‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از مرند، بهنام رضوانی بعد‌از‌ظهر امروز در نشست مسئولان شهرستان مرند با فعالان اقتصادی و تولیدی این شهرستان که در محل فرمانداری مرند برگزار شد، اظهار کرد: شهرستان مرند با قرار گرفتن در جاده بین‌المللی ترانزیت اروپا و آسیا و با وجود منابع غنی سرمایه‌گذاری در بخش‌های مهم صنعتی و اقتصادی و وجود بزرگ‌ترین کارخانه صنایع خاک چینی ایران و شیشه و سرامیک و تولید رتبه اول زردآلو و کاشت زعفران و پسته و دامداری و طیور یکی از مناطق مهم برای سرمایه‌گذاری است.

وی با اشاره به نامگذاری امسال به نام سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی افزود: دست‌اندرکاران ایجاد کار و تولید و حمایت‌کنندگان باید در عمل به فرمایش مقام معظم رهبری با کاهش بوروکراسی‌های اداری از سرمایه‌گذاران در ایجاد اشتغال حمایت جدی کنند.

فرماندار مرند همچنین با انتقاد از برخی از بانک‌های عامل در ارائه تسهیلات به سرمایه‌گذاران در بخش تولید و رو‌ آوردن سرمایه‌گذاران به بانک‌های خصوصی با نرخ بهره بالا را از مشکلات مهم در ایجاد اشتغال در منطقه ذکر کرد و افزود: دستور سریع استاندار آذربایجان‌شرقی در تسریع تسهیلات برای بنگاه‌های زودبازده و ایجاد فرصت‌های شغلی پایدار و پیگیری فرمانداری از سرمایه‌گذاران وظیفه اصلی و مهم در این امر است.

فرماندار مرند گفت:  انشعاب هیچ واحد تولیدی در صورت داشتن بدهی بدون هماهنگی با فرمانداری و اداره صنعت و معدن و تجارت قطع نخواهد شد.

در ادامه این نشست تعدادی از فعالان و سرمایه‌گذاران بخش‌های مختلف تولیدی مصالح ساختمانی، کشاورزی و دامپروری، صنایع غذایی و صنعتی با ارائه مشکلات واحدهای تولیدی راهکارهای لازم را برای حل مشکلات تامین اجتماعی، سرمایه در گردش بانک‌ها عدم اختصاص به‌موقع اعتبارات لازم برای طرح‌های توسعه طرح‌های تولیدی، عدم پرداخت یارانه‌های بخش تولید و نبود ساز‌ و‌ کارهای مناسب صادراتی خصوصا در بخش مواد‌ غذایی را از مهم‌ترین خواسته و مشکلات در بخش‌های مختلف تولیدی و اقتصادی در ایجاد اشتغال پایدار در شهرستان مرند ذکر کردند.

همچنین در این نشست عدم دایر کردن نمایشگاه‌های دائمی عرضه مستقیم مواد غذایی در استان و شهرستان، عدم پذیرش اسناد شهرک‌های صنعتی به‌عنوان وثیقه و ضمانت بانکی، تنگ‌نظری کارشناسی نامناسب در تخمین و تامین سرمایه در گردش واحدهای تولیدی، کاهش بی‌رویه شیر بدون اینکه نهادهای دامی ارزان‌قیمت در اختیار کشاورزان قرار داده شود و اختیارات ناکافی مدیران بانک‌های شهرستان در مصوب کردن تسهیلات مورد‌نیاز واحدهای تولیدی بزرگ و طولانی شدن فرآیند استانی اخذ تسهیلات را از دیگر خواسته‌ها و مشکلات در بخش‌های مختلف تولیدی و اقتصادی در ایجاد اشتغال پایدار ذکر کردند.

در شهرستان مرند بیش از 500 واحد تولیدی و صنعتی و فرآوری کشاورزی یکی از قطب‌های مهم سرمایه‌گذاری است.

انتهای پیام/و20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول