اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

حاشیه‌نگاری خبرنگار فارس از ملاقات‌های امیدبخش

طبقه سوم فرمانداری بیرجند پایگاه درد دل مردم با فرماندار

خبرگزاری فارس: برگزاری دیدارهای مردمی مسئولان با مردم یکی از برکات نظام جمهوری اسلامی است که سبب شده مردم بدون واسطه مشکلات خود را با مسئولان در میان بگذارند.

طبقه سوم فرمانداری بیرجند پایگاه درد دل مردم با فرماندار

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، سخن زیبایی از امیرالمومنین (ع) در نهج‌‌البلاغه است که به نوعی تصویر مملکتی دینی و آرمانی است جایی که به یکی از حکام اسلامی می‌فرمایند زمانی در ساختن جامعه اسلامی توفیق به دست آوردی که مردم بدون لکنت زبان با حاکم خود سخن گویند و بدون ترس مشکلات خود را بیان ‌کنند.

در کشور اسلامی ما نیز برگرفته از همین منش حکومت‌داری دیدارهای عمومی مسئولان با مردم تشکیل شده است و این دیدارها فرصت مغتنمی برای آحاد جامعه است تا مشکلات خود را فارغ از روال عادی و اداری مستقیما به گوش مسئولان برسانند.

فرمانداری بیرجند از جمله مجموعه‌هایی است که در تمام روزهای هفته به ویژه روزهای دوشنبه که روز دیدار مردمی فرماندار با مردم است میزبان جمعیت زیادی از اقشار مختلف مردم است که به امید یافتن راه‌حلی برای حل مشکل خود به این مکان مراجعه می‌کنند.

طبقه سوم ساختمان فرمانداری جایی است که اتاق فرماندار وجود دارد و جمعیتی حدود 50 نفر در راهرو و اتاق انتظار حضور داشتند که اکثریت این افراد پرونده‌هایی را نیز همراه خود داشتند.

با پیرمردی هم‌سخن می‌شوم که برای حل مشکل زمینش به دفتر فرماندار آمده بود. او از چند روز پیش وقت ملاقات گرفته بود و امروز نیز برای بیان مشکلش به این مکان مراجعه کرده بود وقتی از او در مورد این دیدارهای عمومی پرسیدم شروع به دعا برای حفظ نظام اسلامی و مسئولان و شخص فرماندار کرد.

پیرمرد روستایی از روزهایی گفت که پیش از انقلاب برای یک لحظه دیدن مسئول رده پایین یک شهر در انتظار می‌نشسته و بعد از چند ماه دوندگی نیز موفق به دیدار این مسئول نشده بود ولی امروز به برکت پیروزی انقلاب اسلامی مسئولان تراز اول شهر و حتی کشور دیدارهای مردمی را ترتیب می‌دهند تا مستقیما به مشکلات مردم رسیدگی کنند و این یک اقدام ارزشمند است.

نکته جالب توجه خوشحالی مردم بعد از ملاقات‌های عمومی با فرماندار بیرجند است و حکایت از رضایت آنان از ملاقات‌های مردمی دارد.

البته فرماندار بیرجند هم که در دوره خدمتش در فرمانداری در دو سال اخیر توانسته با حدود 5 هزار نفر از مردم شهرستان دیدار داشته باشد معتقد است حداقل مسئولان باید هفته‌ای یک روز را کامل به مردم اختصاص دهند و حداقل حرف مردم را گوش دهند.

محمد علی قاسم‌زاده‌نداف تاکید کرد: مشکلات زیادی از مردم در ملاقات‌های مردمی رفع شده و بسیاری از شهروندان هم با درد و دل کردن و شنیدن پاسخ ما قانع می‌شوند.

انتهای پیام/ش10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول