اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت گاز آذربایجان‌شرقی خبر داد

بهره‌مندی 937 روستای آذربایجان‌شرقی از گاز

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت گاز آذربایجان‌شرقی از بهره‌مندی ساکنان 937 روستای آذربایجان‌شرقی از گاز خبر داد.

بهره‌مندی 937 روستای آذربایجان‌شرقی از گاز

به گزارش خبرگزاری فارس از اهر، ولی‌الله دینی ظهر امروز در مراسم کلنگ‌زنی گازرسانی به 20 روستای دهستان "ورگهان" شهرستان اهر گفت: در بیش از 300 روستای استان نیز عملیات گازرسانی در حال اجراست.

وی افزود: یک میلیون و 100 هزار مشترک اعم از روستایی و شهری در استان آذربایجان‌شرقی از نعمت گاز بهره‌مند هستند.

دینی با اشاره به مشخصات پروژه‌های اجرایی در شهرستان اهر افزود: گازرسانی به 20 روستای این شهرستان با اعتباری بالغ بر 30 میلیارد ریال و اجرای 80 کیلومتر شبکه پلی‌اتیلنی و 25 کیلومتر شبکه توزیع گاز از نوع فولادی آغاز شده است.

وی با اشاره به ظرفیت بالا و اراضی حاصلخیز منطقه ارسباران تصریح کرد: رشد و توسعه خطوط گاز در این منطقه علاوه بر اینکه منجر به ارتقای سطح رفاه خانواده‌های روستایی شده زمینه لازم به منظور بهره‌گیری از این نعمت‌ الهی در بخش کشاورزی منطقه را در راستای عینیت بخشیدن به شعار حمایت از تولید ملی فراهم خواهد کرد.

دینی، تعداد روستاهای بهره‌مند شهرستان اهر از نعمت گاز طبیعی را 101 روستا اعلام کرد و اظهار کرد: با آغاز عملیات اجرایی در 20 روستا، شمار روستاهای در دست اجرای این شهرستان به 63 روستا افزایش یافته که با به ثمر رسیدن این پروژه‌های اجرایی زمینه بهره‌مندی 3511 خانوار جدید روستایی از نعمت گاز طبیعی فراهم خواهد شد.

شهرستان اهر دارای دو شهر و 294 روستا است که 27 هزار و 818 خانوار شهری و روستایی آن با اجرای حدود 740 کیلومتر شبکه گاز از این نعمت الهی بهره‌مند شده‌اند.

انتهای پیام/ل20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول