اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار شیراز در واکنش به اظهارات برخی نمایندگان

سرمایه‌گذاران واقعی را حمایت می‌کنیم

خبرگزاری فارس: شهردار شیراز در واکنش به اظهارات نماینده مردم شیراز در مجلس گفت: برخی افراد سرمایه‌گذار نیستند و تنها با فضاسازی کاذب به دنبال تحقق منافع خود هستند.

سرمایه‌گذاران واقعی را حمایت می‌کنیم

علیرضا پاک‌فطرت امروز در حاشیه بازدید از تقاطع غیر هم‌سطح رضوان ـ رحمت در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شیراز اظهار داشت: شهرداری نمی‌تواند منافع شهر را در اختیار عده‌ای ویژه که می‌خواهند با جوسازی منافع خود را محقق کنند، قرار دهد.

وی تصریح کرد: سرمایه‌گذار اگر به واقع بخواهد سرمایه‌گذاری کند ما پروژه را برای او تعریف کرده‌ایم، چنانکه بیش از 30 پروژه تعریف شده در شیراز داریم.

مدیر ارشد شهری شیراز اضافه کرد: سرمایه‌گذاران پروژه‌های شهری در حال حاضر با شهرداری فعالیت می‌کنند و مشکلی وجود ندارد و این سخنان از سوی کسانی مطرح می‌شود که می‌خواهند از آب گل‌آلود ماهی بگیرند.

وی افزود: این افراد در اصل سرمایه‌گذار نیستند و با مطرح‌کردن مسائلی از قبیل اینکه با سرمایه‌گذار همکاری نمی‌شود، مقاصد دیگری را در ذهن می‌پرورانند.

پاک‌فطرت ادامه داد: در حال حاضر قرارداد تعداد بسیاری پروژه‌های مشارکتی با حضور سرمایه‌گذاران منعقد شده و بدون هیچ مشکل خاصی در حال کار هستند.

وی در مورد تقاطع غیر هم‌سطح رضوان ـ رحمت نیز گفت: در اینجا یک گره ترافیکی وجود داشت به‌ویژه در مقاطعی که مراسمی در گلزار شهدا و دارالرحمه برگزار می‌شد، شهروندان با مشکلات فراوانی رو به رو بودند.

به گفته پاک‌فطرت، این منطقه از محرومیت‌هایی رنج می‌برد به نحوی که غروب هنگام برای کسانی که برای زیارت قبور شهدا آمده بودند، برگشت یک مقدار نا‌امن بود.

وی افزود: همزمان با احداث این پل و تقاطع غیر هم‌سطح، محوطه‌سازی مقابل دارالرحمه و مجموعه گلزار شهدا اجرا شده و فضایی پارک مانند به مساحت 20 هزار متر مربع در دستور کار است که تا به حال 12 هزار متر مربع آن به ارزش بیش از 4میلیارد تومان تملک شده تا همزمان با افتتاح پل، مجموعه همجوار دارالرحمه نیز با فضا‌سازی بسیار زیبا راه‌اندازی ‌شود.

به گفته شهردار، کاربری این مجموعه همجوار، پارکینگ و فضای سبز است و یک منظر شهری بسیار زیبا ایجاد می‌کند تا این نقطه شهر از محرومیت خارج شده و به تبع آن به تدریج رونق اقتصادی به منطقه بازگردد.

وی تصریح کرد: این پروژه تنها پل و تقاطع غیر هم‌سطح نیست، بلکه منظر شهری و جانمایی المان کنگره سرداران شهید نیز در آن مد نظر است.

به گفته پاک‌فطرت، این پروژه حدود 50 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و با اجرای تقاطع غیر هم‌سطح ابوذر غفاری که در راستای همین خیابان است و با اتصال بلوارهای رضوان، رحمت و ابوذر مانند رینگ ترافیکی شهر عمل کرده و فضای منطقه و گلزار شهدا را نیز از مهجوری خارج می‌کند.

وی افزود: به طور کل کار کردن در شهر و مرکز آن مشکلاتی دارد که یکی وجود معارض در زیرزمین (تاسیسات شهری) و روی زمین (املاک مسکونی و تجاری و ..) است و در این پروژه نیز باید تیرهای برق جا به جا شود تا بتوانیم تیرهای پل را جاگذاری کنیم.

پاک‌فطرت تصریح کرد: در حال حاضر شهرداری آماده نصب پایه‌های پل است و به محض جا به جایی تیرهای برق، کار با سرعت ادامه پیدا می‌کند.

وی افزود: برخی از املاک تجاری خریداری شده و به مرور مابقی املاک نیز تملک شده و پروژه برای 22 بهمن افتتاح می‌شود.

به گفته این مدیر شهری، در استان‌های دیگر هنگامی یک پروژه بزرگ در سطح شهر اجرا می‌شود شهرداری جلسه‌ای را در استانداری با مسئولان ذی‌ربط برگزار می‌کند و به تمام دستگاه‌های اجرایی مهلت داده می‌شود که ظرف سه ماه تمام تاسیسات خود را جا به جا کنند.

وی تصریح کرد: در استان فارس این روش اجرا نمی‌شود و برای جمع‌آوردن مسئولان ذی‌ربط دستگاه‌های خدمات‌رسان شاید چند ماه زمان نیاز باشد، بنابراین شهرداری خود این هماهنگی‌ها را بر عهده می‌گیرد تا قبل از اجرای پروژه بیش از 50 درصد تاسیسات زیربنایی جا به جا ‌شود و مابقی تاسیسات تنها پس از کلنگ‌زنی جا به جا می‌شود.

شهردار شیراز البته گفت که شاید با اجرای قوی‌تر پروژه‌ها در سطح شهر شیراز دستگاه‌های خدمات‌رسان نیز هماهنگی بیشتری با شهرداری پیدا کرده و زمان‌بندی طرح‌ها دقیق‌تر پیش رود.

وی خاطرنشان کرد: هزینه این جا به جایی تاسیسات در حال حاضر توسط شهرداری پرداخت می‌شود و به دلیل اینکه بودجه شهرداری از عوارض مردم است در واقع هزینه‌هایی که باید دولت پرداخت کند از درآمد عمومی شهر کسر می‌شود.

مدیر ارشد شهری شیراز بیان کرد: عوارضی که از مردم دریافت می‌شود باید صرف پروژه‌های عمرانی برای خود شهروندان شود و صحیح نیست که برای جا به جایی تاسیسات دولتی مصرف شود.

انتهای پیام/غ10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول