اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه:

200 روز آلوده با ریزگردها نفس کشیدیم

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: در سالی که گذشت نزدیک به 200 روز آلوده به ریزگردها نفس کشیدیم که سهم سرپل‌ذهاب و قصرشیرین بیشتر بود.

200 روز آلوده با ریزگردها نفس کشیدیم

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه‌، محمد‌رضا نیکبخت امروز در نخستین هم‌اندیشی بین‌المللی ریزگردها با منشاء طبیعی ایران که با حضور 200 مهمان داخلی و خارجی در سالن شهدای استانداری برگزار شد اظهار کرد: امروزه بیماری‌های مهلک از بین رفته است‌.

نیکبخت ادامه داد: مشکلاتی چون ریزگردها سلامت تن و روان بسیاری از افراد جامعه را به مخاطره انداخته است.

وی با اشاره به مشکلات ریزگردهای معلق در هوا افزود: هر سال بیش از سه هزار نفر در اثر مشکلات ناشی از ریزگردها در بیمارستان‌های کرمانشاه بستری می‌شوند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه اظهار امیدواری کرد که با پیگیری کشورهای عضو، راهکارهای مناسبی برای حال مشکل ریزگردها حاصل شود.

 نیکبخت ریزگردهای معلق در هوا را یکی از شش عنصر آلاینده محیط‌زیست معرفی کرد و ادامه داد: غلظت ریزگردها در الگوهای آب و هوایی و در شرایط توپوگرافی سطح زمین تغییر می‌کند.

 وی با بیان اینکه ریزگردها تا انتهای دستگاه‌های تنفسی نفوذ می‌کنند خاطرنشان کرد: این ریزگردها مشکلات زیادی را برای سیستم‌های تنفسی به‌وجود می‌آورد و همواره بیماران قلبی و تنفسی جانشان در خطر است.

نیکبخت گفت: در سالی که گذشت نزدیک به 200 روز آلوده به ریزگردها نفس کشیدیم این در حالی بود که شهرستان‌های مرزی از جمله سرپل‌ذهاب و قصرشیرین از شدت زیادی از گرد و غبار برخوردار بودند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با تاکید به اجرای چنین هم‌اندیشی‌های در استان ادامه داد: در اثر ریزگردها بیماران زیادی راهی بیمارستان‌ها شده‌اند در برخی روزها آلودگی در استان به حدی است که مدارس و دانشگاه‌ها تعطیل می‌شود.

انتهای پیام/س20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول