اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سلامت محیط و کار کشور:

مشکلات عراق اجازه پرداختن به ریزگردها را نمی‌دهد

خبرگزاری فارس: رئیس سلامت محیط و کار کشور گفت: اولویت‌ها و مشکلات موجود کشور عراق اجازه پرداختن به مشکل ریزگردها را به دولت آن نمی‌دهد.

مشکلات عراق اجازه پرداختن به ریزگردها را نمی‌دهد

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، کاظم ندافی بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به پدیده ریزگردها و با بیان اینکه این پدیده در چند سال اخیر بسیاری از استان‌های کشور به ویژه استان‌های غربی و جنوبی را درگیر کرده است، اظهار کرد: ترکیبات همه ریزگردهایی که در دنیا وجود دارد از بار میکروبی و قارچی بالایی برخوردار است.

وی با بیان اینکه ریزگردها سبب ایجاد عفونت در دستگاه‌های تنفسی می‌شود، به تصویب آیین‌نامه ملی توسط هیئت وزیران در رابطه با ریزگردها اشاره کرد و افزود: بر اساس این آیین‌نامه سازمان‌های مختلف در رابطه با این پدیده وظایف مختلفی را بر عهده دارند اما وظیفه اصلی این مهم به سازمان محیط زیست کشور واگذار شده است.

رئیس سلامت محیط و کار کشور با بیان اینکه ریزگردها منشأ خارجی دارند، بر لزوم همکاری بین‌المللی و منطقه‌ای در راستای برطرف کردن این مشکل تأکید کرد و افزود: در این راستا جلسات مشترکی با کشور عراق برگزار کرده‌ایم.

وی با بیان اینکه شاید اولویت‌ها و مشکلات موجود کشور عراق اجازه پرداختن به مشکل ریزگردها را به این دولت نمی‌دهد، عنوان کرد: این پدیده راه حل داخلی ندارد اما از طریق نمایندگان سازمان جهانی بهداشت نیز در راستای حل این موضوع اقدام کرده‌ایم تا به دولت عراق تذکر دهند اما تاکنون به صورت عملی نتیجه‌ای نگرفته‌ایم.

ندافی با بیان اینکه پدیده ریزگردها به دلیل منشأ خارجی که دارد ممکن است مدت‌ها مشکلات سلامتی در جامعه ما ایجاد کند، ابراز داشت: کسانی که مجبور به فعالیت در فضای آزاد در روزهای گردوغباری هستند باید از ماسک‌های P1 و P2 استفاده کنند.

وی با بیان اینکه توصیه می‌شود ماسک‌های P1 و P2 برای مشاغل خاص در فضای آزاد استفاده شود، تصریح کرد: توصیه ما بر این است که عموم مردم  از این نوع ماسک‌ها استفاده نکنند بلکه مردم باید تا حد امکان در فضای مسکونی خود باقی بمانند و از سیستم تهویه مطبوع استفاده کنند.

رئیس سلامت محیط و کار کشور با بیان اینکه حتی‌الامکان نباید از کولرهای آبی در منازل استفاده شود علت این مهم را محبوس شدن ریزگردها در فضای منازل و ارتقای اثرپذیری توسط انسان‌ها عنوان کرد.

وی با بیان اینکه پدیده ریزگردها بدون منشأ ترکیبی، اثرات سلامتی بسیار سویی دارند، گفت: تمام ترکیبات موجود در این ریزگردها آنالیز شده که بر این اساس مشخص شده این نوع پدیده بار میکروبی و قارچی بالایی دارد و می‌تواند ایجاد عفونت در دستگاه تنفسی کند.

انتهای پیام/ی20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول