اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد:

ماسک‌های معمولی جوابگوی ریزگردها هستند/ مردم در خانه‌ها بمانند

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد با بیان این‌که میزان آلایندگی هوا در این استان زیاد شده، گفت: مردم صبوری به خرج داده و در خانه‌ها بمانند.

ماسک‌های معمولی جوابگوی ریزگردها هستند/ مردم در خانه‌ها بمانند

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، سید حسام‌الدین نبوی‌زاده ظهر امروز در جمع اصحاب رسانه اظهار کرد: جلسه‌ای در رابطه با وضعیت آلایندگی هوا در این استان با مسئولان ذی‌ربط داشتیم و هماهنگی لازم برای مقابله با این پدیده در صورت لزوم به وجود آمد.

این مسئول امور بهداشت و سلامت مردم در استان کهگیلویه و بویراحمد ابراز داشت: دید افقی در استان هنوز همان هزار متر است و هشدارهای لازم همان‌هایی است که قبلا اعلام شده ولی تا فردا انتظار ما این است که از این میزان کاسته شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان کهگیلویه و بویراحمد ابراز داشت: مردم در این وضعیت بیش از هر چیز با بیرون نیامدن از منازل می‌توانند تا حدود زیادی از خطرات مربوط به این موضوع در امان باشند.

نبوی‌زاده افزود: بیان این نکته ضروری است که استفاده بیش از حد از وسایل نقلیه در این وضعیت به آسیب‌های احتمالی به سیستم تنفسی بدن کمک می‌کند چرا که دود خودروها با ریزگردها آمیخته شده و خطرات احتمالی را تشدید می‌کند.

این مسئول ادامه داد: این پدیده بیش از همه بر افرادی که ناراحتی تنفسی و آلرژی داشته اثر می‌گذارد و ورود این ریزگردها باعث تنگی راه‌های هوایی و افزایش تنگی نفس در این‌گونه افراد می‌شود.

وی تصریح کرد: افرادی که بیماری‌های قلبی داشته به همراه کودکان نسبت به این ریزگردها حساسیت بیشتری دارند که لازم است در صورت امکان از منزل خارج نشوند.

نبوی‌زاده با اشاره به این‌که ریزگردها می‌توانند رگ‌های آسیب دیده را ببندند، تاکید کرد: همه باید نسبت به این موضوع هوشیار باشند چرا که ریزگردها پیر و جوان و بیمار و سالم نمی‌شناسند و باید دستورات بهداشتی به خوبی رعایت شود.

وی به استفاده از ماسک برای افرادی که ناچار به رفت و آمد در محیط‌های خارجی هستند اشاره کرد و بیان داشت: این افراد می‌توانند از ماسک‌های معمولی استفاده کنند که در داروخانه‌ها وجود داشته و قیمت چندانی هم ندارند و به حتم تا اندازه زیادی جوابگوی این مشکل خواهند بود.

انتهای پیام/صا30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول