اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل فنی و حرفه‌ای خراسان‌جنوبی خبر داد

صدور 3 هزار پروانه مهارت صنعت ساختمان در خراسان‌جنوبی

خبرگزاری فارس: مدیرکل فنی و حرفه‌ای خراسان‌جنوبی از صدور 3 هزار و 192 پروانه مهارت صنعت ساختمان در سال جاری در سطح استان خبر داد.

صدور 3 هزار پروانه مهارت صنعت ساختمان در خراسان‌جنوبی

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، حسین خوشایند ظهر امروز در جمع خبرنگاران خراسان‌جنوبی با اشاره به عملکرد 103 درصدی آموزش در سطح آموزشگاه‌های آزاد استان اظهار داشت: تعهد این نهاد در آموزش 9 هزار و 100 نفر دوره بوده که حدود یک میلیون و 100 هزار نفر ساعت در این زمینه انجام گرفته است.

*تحقق 102 درصدی تعهدات فنی و حرفه‌ای در بخش دولتی و آزاد

وی از تحقق 102 درصدی تعهدات فنی و حرفه‌ای در بخش دولتی و آموزشگاه‌های آزاد خبر داد و گفت: تعهد این نهاد در این بخش‌ها 17 هزار و 817 نفر دوره بوده که در این بخش 2 میلیون و 996 هزار و 447 نفر ساعت صورت گرفته است.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای خراسان‌جنوبی عملکرد بازرسی‌های بازرسان رسمی و غیر رسمی آموزشگاه‌های آزاد خراسان‌جنوبی را در 12 ماه نخست سال جاری 432 مورد بازرسی دانست و افزود: از این میزان تعداد 84 مورد بازرسی رسمی و 348 مورد بازرسی غیر رسمی بوده است.

* تحقق 129 درصدی اشتغال مهارت آموختگان فنی و حرفه‌ای

خوشایند به تحقق 129 درصدی اشتغال مهارت آموختگان این نهاد اشاره کرد و ادامه داد: تعهد این نهاد 2 هزار و 200 نفر دوره بوده که میزان عملکرد آن 2 هزار و 829 نفر دوره بوده است.

وی ارتقای مهارت فنی و تجربی و تربیت کارگران ماهر، آشنایی با نحوه اداره کسب و کار و تسلط بر کارهای عملی، آشنایی با محیط واقعی کسب و کار همراه با خلاقیت و آموزش حین کار را از اهداف نظام استاد شاگردی برشمرد.

*برگزاری 48 دوره آموزشی استاد شاگردی در سطح استان

مدیرکل فنی و حرفه‌ای خراسان‌جنوبی با اشاره به عملکرد این نهاد در موضوع نظام آموزشی استاد شاگردی در 12 ماه نخست سال جاری تصریح کرد: تعهد این نهاد بر حسب نفر دوره 254 نفر بوده که این میزان 101 هزار و 413 نفر ساعت در غالب تعداد 48 دوره بوده است.

خوشایند با اشاره به عملکرد این طرح ادامه داد: در این طرح 179 نفر دوره و حدود 65 هزار و 640 نفر ساعت انجام گرفته است.

وی به مقایسه تعهد و عملکرد آموزش نانوایان استان در این طرح اشاره کرد و افزود: در این طرح تعهد نهاد 22 هزار نفر ساعت و 440 نفر دوره بوده که عملکرد آن 28 هزار و 23 نفر ساعت و 560 نفر دوره بوده که 128 درصد تحقق داشته است.

*اجرای بیش از 4 هزار نفر ساعت دوره آموزشی برای مربیان استان

مدیرکل فنی و حرفه‌ای خراسان‌جنوبی از برگزاری شش دوره آموزشی برای 26 نفر از مربیان مراکز فنی و حرفه‌ای استان خبر داد و گفت: حدود 4 هزار و 250 نفر ساعت برای این دوره‌های آموزشی برگزار شده است.

*صدور 1523 مجوز مشاغل خانگی در استان

خوشایند از صدور یک‌ هزار و 523 مجوز مشاغل خانگی در استان خبر داد و تصریح کرد: از این میزان مجوز صادر شده در استان تعداد یک‌هزار و 377 نفر مورد تأیید بانک‌های عامل قرار گرفته‌اند.

وی با اشاره به ثبت‌نام 5 هزار و 945 در آزمون صنعت ساختمان اظهار داشت: از این میزان تعداد 3 هزار و 192 نفر در آزمون قبول شده که برای این افراد پروانه مهارت صنعت ساختمان صادر شده است.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای خراسان‌جنوبی با اشاره به آمار عملکرد آزمون در مراکز دولتی و غیردولتی ادامه داد: در این آزمون 16 هزار و 371 نفر شرکت کرده و از این تعداد 8 هزار و 958 نفر قبول شده‌اند.

خوشایند با اشاره به راه‌اندازی مرکز علمی و کاربردی  فنی و حرفه‌ای استان افزود: مرکز علمی و کاربردی فنی و حرفه‌ای در بهمن‌ماه سال جاری در 8 رشته برق الکترونیک و ابزار دقیق، تعمیر و نگه‌داری خودرو، ماشین‌ابزار، نقشه‌کشی صنعتی، جوشکاری، تولید مبلمان، تعمیر سخت‌افزار کامپیوتر و نصب و تعمیر آسانسور جذب دانشجو داشته است.

وی یادآور شد: این مرکز هم‌اکنون در سه رشته برق الکترونیک و ابزاردقیق با 28 نفر، تعمیر و نگه‌داری خودرو با 10 نفر و در رشته تعمیر سخت‌افزار کامپیوتر با 10 نفر آغاز به کار کرده است.

انتهای پیام/ح10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول