اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری:

1800 قالیباف در چهارمحال و بختیاری بیمه شدند

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری گفت: تا پایان سال گذشته 11 هزار و 200 قالیباف این استان از مزایای بیمه قالیبافی بهره‌مند شدند که این آمار در سال‌جاری به حدود 13 هزار نفر افزایش یافته است.

1800 قالیباف در چهارمحال و بختیاری بیمه شدند

رحمن کرمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد اظهار داشت: ظرفیت بالقوه تولید سالانه فرش دستباف در چهارمحال و بختیاری 400 هزار متر مربع است که از این میزان بین 170 تا 200 هزار متر مربع فرش در استان تولید می‌شود.

وی با بیان اینکه حدود 100 هزار بافنده با 50 هزار دار قالی در چهارمحال و بختیاری مشغول به فعالیت هستند، گفت: تا پایان سال گذشته، 11 هزار و 200 قالیباف این استان از مزایای بیمه قالیبافی بهره‌مند شدند که این آمار در سال‌جاری به حدود 13 هزار نفر افزایش یافته است.

کرمی با اشاره به برنامه‌های تدوین شده به مناسبت بهبود و ارتقای جایگاه صنعت فرش این استان، گفت: پرداخت 80 درصد هزینه غرفه‌های نمایشگاه استان توسط مرکز ملی فرش ایران و استانداری چهارمحال و بختیاری، تهیه فیلم مستند فرش و تیزرها و بروشورهای تبلیغاتی و آموزشی فرش ایران و اختصاص اعتبار خرید و اهدای 500 دار آرگونومی و اعزام یک گروه طراحان فرش دستباف استان به یکی از کشورهای هدف از جمله این برنامه‌ها محسوب می‎شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری ادامه داد: اختصاص 10 میلیارد ریال اعتبار برای تقویت بنیه اقتصادی تعاونی‌ها و توسعه و تجهیز اتحادیه‌های فرش دستباف روستایی، اختصاص بالمناصفه مبلغ 20 میلیارد ریال تسهیلات کم بهره برای توسعه و تجهیز واحدهای تولید کارگاهی موجود فرش دستباف استان از دیگر این برنامه‌ها به شمار می‌رود.

وی با بیان اینکه زنان خانه‌دار بیشترین بافندگان فرش در این استان هستند، گفت: با توجه به پیگیری‌های صورت گرفته تاکنون 40 هزار نفر از بافندگان فرش در این استان در قالب هشت تعاونی فعال فرش سازماندهی شده‌اند.

کرمی با اشاره به سبک‌های بافت فرش در این استان، گفت: سبک بختیاری با استفاده از مواد پشم و پنبه، سبک نائینی با استفاده از مواد کرک و پشم،‌ طرح یلمه که پشم در پشم است و سبک گبه که تماما با استفاده از پشم کار می‌شود، سبک‌های فرش‌بافی در این استان را تشکیل می‌دهند.

انتهای پیام/و20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول