اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس هیئت امنای جمعیت مبارزه با دخانیات:

روزانه 150 میلیارد ریال سرمایه ملی دود می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس هیئت امنای جمعیت مبارزه با دخانیات کشور مصرف سیگار را یک فاجعه دانست و گفت: مصرف سیگار در کشور روزانه 150 میلیارد ریال سرمایه ملی را از بین می‌برد.

روزانه 150 میلیارد ریال سرمایه ملی دود می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران حجت‌‌الاسلام معین شیرازی در جمع مردم شهرستان ورامین با اشاره به فتوای تحریم تنباکو توسط میرزای شیرازی اظهار داشت: این مرجع بزرگ تقلید برای نخستین بار به ضرر این ماده و راه تسلط استکبار از این طریق بر کشور پی‌برد.

رئیس هیئت امنای جمعیت مبارزه با دخانیات ادامه داد: چند سال پیش یکی از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در مناظره انتخاباتی خود راه نفوذ بر ایران را تسلط بر کشور از طریق شیوع مصرف دخانیات دانست و گفت «از این طریق به راحتی می‌توانیم انقلاب اسلامی مردم ایران را شکست دهیم.»

وی خاطرنشان کرد: یکی از سه صنعت پول‌ساز دنیا صنعت دخانیات است و طبق آمار بیش از 300 میلیارد دلار سود خالص مصرف سیگار در جهان است.

حجت‌الاسلام شیرازی بیان داشت: آن جوانی که سیگار در جیب خود می‌گذارد، آن فرد متدینی که قلیان می‌کشد، بدانند که با این کار نه تنها به خود و خانواده ضرر می‌زنند بلکه به تقویت اقتصادی آمریکا و صهیونیسم بین‌الملل کمک می‌کنند.

رئیس هیئت امنای جمعیت مبارزه با دخانیات تاکید کرد: روزانه 50 میلیارد ریال سرمایه ملی به صورت سیگار دود شده و دود آن به چشم زن و فرزندان و خانواده‌های ما می‌رود، سود آن هم به جیب کارخانه‌های سازنده که اغلب متعلق به آمریکا و صهیونیسم بین‌الملل هستند می‌رود.

وی اضافه کرد: بیش از 100 میلیارد ریال نیز در روز صرف درمان بیماری‌های ناشی از مصرف دخانیات می‌شود و به این ترتیب مصرف دخانیات روزانه 150 میلیارد ریال هزینه بر کشور تحمیل می‌کند.

این مسئول عنوان کرد: میزان مرگ و میر حاصل از مصرف دخانیات در کشور نیز سه برابر فوت بر اثر حادثه رانندگی است و این در حالیست که کسی نمی‌داند زمانی‌که سوار اتومبیل می‌شود ممکن است در اثر سانحه رانندگی جان خود را از دست بدهد.

حجت‌الاسلام شیرازی گفت: با توجه به اینکه یک فرد مصرف‌کننده دخانیات می‌داند در اثر مصرف سیگار جان خود را از دست می‌دهد اما با این وجود داوطلبانه می‌روند با پرداخت پول و هزینه سیگار می‌خرند.

رئیس هیئت امنای جمعیت مبارزه با دخانیات کشور در پایان مصرف دخانیات را یک فاجعه عظیم در کشور دانست و یادآور شد: سالانه 70 هزار نفر در کشور ایران در اثر مصرف سیگار کشته می‌شوند و این یک فاجعه است.

انتهای پیام/غ20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول