اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

یک متخصص بیماری‌های داخلی:

سیگار متهم اصلی بسیاری از سرطان‌هاست

خبرگزاری فارس: یک متخصص بیماری‌های داخلی گفت: سیگار متهم اصلی بسیاری از سرطان‌هاست.

سیگار متهم اصلی بسیاری از سرطان‌هاست

به گزارش خبرگزاری فارس از برازجان دکتر حمید صالحی بعد از ظهر امروز در همایش "مبارزه عمومی با دخانیات" اظهار داشت: تامین سلامت از مهم‌ترین وظایف مسئولان بهداشتی است و فرهنگ‌سازی در مبارزه با بیماری‌ها از جمله موارد مهم و تاثیرگذاری است که در کاهش میزان بیماری‌ها اهمیت دارد.

این متخصص بیماری‌های داخلی با اشاره به بیماری‌های تنفسی و نقش سیگار در ابتلا به این بیماری‌ها افزود: کمتر بیمار تنفسی بستری در بیمارستان داریم که سیگاری نباشند.

صالحی تصریح کرد: سیگار از نظر وابستگی جسمی و روانی معادل هروئین است و کشیدن سیگار در سنین نوجوانی می‌تواند صدمات غیر قابل جبرانی بر جسم انسان وارد کند.

وی بیان کرد: در سلول‌های بدن ما یک مرکز به نام ژن وجود دارد که اگر بدن ما در شرایط تولید سلول‌های سرطانی قرار بگیرد سیگار می‌تواند ژن‌های تولید سرطان را فعال کند و ژن‌های از بین برنده سرطان را غیر فعال و از کار بیندازد.

این متخصص بیماری‌های داخلی گفت: ما می‌بینیم که در اکثر سرطان‌ها از جمله سرطان ریه، خون، پانکراس و تخمدان متهم اصلی می‌تواند سیگار و سایر مواد دخانی باشد.

صالحی یادآور شد: دومین تاثیر سیگار بر جسم ایجاد مشکلات خون و قلب و عروق است که عامل بروز بسیاری از سکته‌های قلبی و مغزی در مصرف درازمدت است.

مسئول امور عمومی مرکز بهداشتی و درمانی شبانکاره نیز در این همایش در مورد احساسی که پس از ترک سیگار دارد سخنانی را بیان کرد.

محمد حاجی‌پور گفت: قریب به سه سال است که سیگار را ترک کرده‌ام و احساس بسیار خوبی نسبت به قبل از ترک سیگار دارم و سیگار سبب بیماری فشار خون و معده در من شده بود.

وی اذعان کرد: با آگاه بودن از مضرات سیگار تصمیم به ترک سیگار گرفتم و اکنون شرمنده‌ام که با کشیدن سیگار موجب ناراحتی خانواده و همکارانم شدم.

انتهای پیام/آ20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول