اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو انجمن سرطان ایران:

سیگاری‌ها 13 سال کمتر از غیرسیگاری‌ها عمر می‌کنند

خبرگزاری فارس: عضو انجمن سرطان و رادیوتراپی ایران گفت: به طور متوسط 13 سال عمر افراد سیگاری کمتر از افراد غیرسیگاری است.

سیگاری‌ها 13 سال کمتر از غیرسیگاری‌ها عمر می‌کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، سید احمدرضا امیران بعد‌از‌ظهر امروز در کنفرانس علمی یک روزه سرطان، پیشگیری و درمان با اشاره به کاهش سن مصرف سیگار در جامعه اظهار داشت: تغییر سن مصرف سیگار در کشورهای توسعه‌یافته به 14 سال می‌تواند تبدیل به سونامی سرطان در آینده‌ای نزدیک تبدیل شود.

وی همچنین تعداد مصرف روزانه سیگار را در شدت بروز سرطان در افراد سیگاری مهم خواند و گفت: استعمال دخانیات از سنین پایین، میزان دود فرستاده شده به ریه، مقدار نیکوتین هر سیگار، و استفاده از سیگارهای بدون فیلتر از دیگر عواملی هستند که شدت بروز سرطان را در افراد سیگاری افزایش می‌دهند.

عضو انجمن سرطان و رادیوتراپی ایران، با اشاره به اینکه نیمی از افراد سیگاری به‌دلیل بیماری‌های مرتبط با مصرف دود فوت می‌کنند ابراز داشت: استفاده از سیگار احتمال ابتلا به سرطان ریه را 20 درصد افزایش می‌دهد و به‌طور متوسط 13 سال عمر افراد سیگاری کمتر از افراد غیرسیگاری است.

وی از سرطان مثانه به‌عنوان یکی از سرطان‌های شایع در شهرستان کاشان نام برد و افزود: یکی از مهمترین دلایل سرطان مثانه، مصرف زیاد دخانیات است.

عضو انجمن سرطان و رادیوتراپی ایران، قطع مصرف سیگار را در کاهش ابتلا به سرطان مؤثر دانست و آن را معطوف به سن خاصی قلمداد نکرد.

امیران از سیگار به‌عنوان قاتل جان انسان‌ها نام برد و گفت: افراد سیگاری 10 تا 30 برابر افراد غیرسیگاری در معرض ابتلا به سرطان هستند.

وی در ادامه بی‌تحرکی، چاقی و اشعه مستقیم خورشید را از عوامل دیگر بروز سرطان در جامعه نام برد و گفت: افزایش برخورد اشعه خورشید با پوست به‌ویژه برای افرادی که تمایل به برنزه کردن پوست خود دارند می‌تواند اثر تجمعی داشته و ریسک سرطان را در این افراد افزایش دهد.

امیران، برنزه کردن پوست با استفاده از اشعه خورشید را دارای ریسک بالایی دانست و گفت: سازمان جهانی بهداشت افراد کمتر از 18 سال را از برنزه کردن پوست خود منع کرده است.

وی همچنین برای دوری از اشعه مستقیم خورشید پیشنهاد کرد: از ساعت 10 صبح تا 15 بعد‌از‌ظهر در معرض نور مستقیم خورشید قرار نگرفته و یا در غیر این‌صورت از عینک آفتابی و لباس‌هایی که تمامی بدن را بپوشاند استفاده شود.

اولین کنفرانس علمی یک روزه سرطان، پیشگیری و درمان علمی امروز با حضور متخصصان آنکولوژی و اعضای هیئت علمی دانشگاه اصفهان در سالن محمد قریب دانشگاه علوم پزشکی کاشان برگزار شد. 

انتهای پیام/صا10/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول