اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاد دانشگاه و فیلمساز اردبیلی:

مرگ در هر ثانیه به دلیل سیگار کشیدن تلخ‌ترین رویداد است

خبرگزاری فارس: استاد دانشگاه‌های اردبیل و فیلمساز اردبیلی گفت: مرگ و میر انسان‌ها در هر ثانیه به دلیل کشیدن سیگار در کره زمین تلخ‌ترین اتفاقی است که کام بشریت را تلخ کرده است.

مرگ در هر ثانیه به دلیل سیگار کشیدن تلخ‌ترین رویداد است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، محمدرضا محمدی عصر امروز در مراسم گرامیداشت روز بدون دخانیات در اردبیل اظهار داشت: رسانه کارکرد مطلوب و مناسبی را در ممانعت و جلوگیری از مصرف سیگار توسط افراد جامعه انجام داده است به طوریکه حرکت تاریخی سینما و تلویزیون ایران در ممنوعیت تبلیغات و همچنین کشیدن سیگار توسط بازیگران در روی پرده سینماها و تلویزیون از اتفاقات مبارک و میمون در این زمینه است.

وی با یادآوری اینکه سینمای غرب برای سودآوری و یغماگری خود به هر وسیله‌ای در کشاندن مخاطب به پای سینما و تلویزیون سود جسته است، تصریح کرد: یکی از اشتباهات تاریخی در این زمینه تولید فیلم با بازیگران مشهور و نقش‌آفرینی با ابزار سیگار و ترویج مصرف آن بود که ضربه‌ای مهلک به اندیشه و تفکر جامعه وارد کرد به طوریکه تا سال‌ها بعد علاقمندان و مخاطبان سینما و بازیگران با شهرت بیشتر اقدام به مصرف سیگار می‌کردند تا خود را شبیه چنین افرادی کنند.

محمدی خاطرنشان کرد: بعد از پیروزی انقلاب در این زمینه کنترل‌ها هم در سینما و هم تلویزیون بیشتر شد به طوریکه در کنار ممنوعیت تبلیغات سیگار استعمال آن نیز به شدت کاهش یافت.

این مسئول اضافه کرد: البته انتظار می‌رود ممنوعیت استعمال دخانیات در مجامع عمومی بیشتر از وضعیت کنونی باشد و نباید این اصل را فراموش کرد که تنها با انجام وظیفه فعالان حوزه فرهنگی نمی‌توان به ممنوعیت سیگار کمک کرد بلکه در این زمینه به یک گرایش عمومی نیازمند هستیم.

وی تقویت حفظ اعتماد به نفس در افراد جامعه را برای ترک سیگار و عادت بد مصرف دخانیات یادآور شد و بیان کرد: هرچند در ممنوعیت این حرکت غلط کار فرهنگسازی و زیربنایی بسیار با اهمیت است اما نباید از همکاری و همفکری دستگاه‌های دخیل به ویژه آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها در بیان قبح و زشتی سیگار کشیدن و ترویج آن غفلت کرد.

به گزارش فارس، استاد دانشگاه و فیلمساز اردبیلی گفت: ممنوعیت سیگار و استعمال دخانیات در مجامع عمومی حرکتی قابل تحسین در کشورمان است که امیدواریم به صورت فراگیر این کار انجام شده و مضرات آن نیز نظیر افزایش سرطان‌های ریه بر اثر استعمال دخانیات به مردم بازگو شده و اطلاع‌رسانی دقیق در این زمینه انجام شود.

محمدی افزود: والدین نقش مهمی در ترک عادات بد فرزندانشان دارند به طوریکه اگر در این زمینه دقت نظر و پیشگیری امر در اولویت نباشد خسارات زیادی را در سلامت جامعه و هزینه‌کردها شاهد هستیم.

وی در پایان سخنان خود تصریح کرد: اگر در دنیا سالانه 4 میلیون نفر به دلیل مصرف دخانیات دچار مرگ و میر می‌شوند و 90 درصد سرطان ریه ناشی از مصرف سیگار است در این زمینه علاوه بر دستگاه‌های فرهنگی و تبلیغی باید در فعالیت کارخانه‌های تولید دخانیات بازنگری جدی انجام شود تا این کار روز به روز محدودتر شود.

انتهای پیام/آ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول