اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو کمیته علمی کنگره حضرت زینب(س):

دبیرخانه دائمی کنگره حضرت زینب تشکیل شود

خبرگزاری فارس: عضو کمیته علمی کنگره حضرت زینب(س) گفت: لازم است که دبیرخانه دائمی کنگره حضرت زینب(س) در قم تشکیل شده و کنگره‌هایی دو سالانه در قم و دمشق برگزار شود.

دبیرخانه دائمی کنگره حضرت زینب تشکیل شود

به گزارش خبرگزاری فارس از قم احمد عسکرزاده در کنگره ملی حضرت زینب(س) که پیش از ظهر امروز در سالن قدس مجتمع آموزش عالی فقه امام خمینی(ره) قم برگزار شد اظهار کرد: شخصیت والای بزرگ زنی همچون زینب کبری(س) تا به اندازه‌ای در اوج قله‌ها قرار دارد که انسان‌های عادی در دست یافتن به آن عاجزند.

وی در ادامه افزود: عقیله بنی‌هاشم گوهر نابی است که در دامان دو صدف پاک و مطهر یعنی امیرمؤمنان امام علی(ع) و برترین زنان دو جهان، فاطمه زهرا(س) پرورش یافته است.

عضو کمیته علمی کنگره حضرت زینب(س) با بیان اینکه قلم و بیان از نشان دادن جایگاه واقعی این بانوی بزرگ اسلام عاجز است گفت: در زمینه عبودیت، معنویت و عرفان نیز حضرت زینب(س) در چنان جایگاه والایی قرار دارد که همچون پدر و مادر گرامی‌اش روزها را همواره روزه داشت و شب‌ها را تا صبح مشغول تهجد و تلاوت قرآن بود ضمن اینکه نماز شب ایشان حتی در واقعه کربلا ترک نشد.

وی خاطر نشان کرد: زینب(س) به سبب دیدگاه‌ها و ادراک والایی که داشت همواره مورد مشورت پدر و برادران خویش و نیز سایر مردم قرار می‌گرفت، به همین دلیل وی را «صاحبه الشوری» و «عقیله بنی‌هاشم» نام نهادند ضمن اینکه خطبه آن حضرت در مرکز خلافت یزید، این غاصب خلافت را به اعتراف ذلیلانه درباره فصاحت و بلاغت ایشان مجبور کرد.

عسکرزاده با اشاره به برگزاری کلاس‌های تعلیم و تفسیر قرآن توسط حضرت زینب(س) برای زنان کوفه افزود: آن حضرت نه تنها در کوفه، بلکه در مصر نیز از جایگاه مرجعیت علمی و دینی برخوردار بود تا آنجا که والی مصر، جلسات علمی دانشمندان و اندیشمندان را در خانه آن حضرت و به ریاست ایشان برگزار می‌کرد.

عضو کمیته علمی کنگره حضرت زینب(س) ادامه داد: شاخص‌ترین دوران زندگانی حضرت زینب(س) همراهی ایشان با امام حسین(ع) در صحنه کربلا است.

وی با بیان اینکه اباعبدالله(ع) در آخرین وداع خویش، خطاب به عقیله بنی‌هاشم و سایر اهل‌بیت فرمودند «خودتان را برای بلایای پیش رو، مهیا سازید و مقاوم باشید و بدانید که پیروزی با شماست» گفت: این سخنان امام آنچنان اثری در وجود زینب کبری(س) نهاد که تمام مردان عالم را از پای درآورد.

عسکرزاده پیام‌رسانی حضرت زینب(س) و امام سجاد(ع) را مرحله دوم قیام کربلا دانست و تصریح کرد: زینب کبری(س) وقتی با جان‌های یخ زده و وجدان‌های خفته کوفیان مواجه می‌شود با مخاطب‌شناسی بی‌نظیرش، قیامت صغری به پا کرده و آنان را به محاکمه درونی می‌کشاند.

عضو کمیته علمی کنگره حضرت زینب(س) عنوان داشت: این بانوی بزرگوار در دربار ابن زیاد نیز آن هنگام که با جمله سراسر مغالطه‌آمیز وی مواجه می‌شود که قتل امام حسین(ع) به گردن خداوند می‌اندازد، می‌فرماید « جز زیبایی، چیزی از جانب خداوند ندیدم» و این سخن بیانگر اوج عرفان عقیله بنی‌هاشم است.

وی افزود: از جمله رسالت‌های بی‌بدیل حضرت زینب(س) که به خوبی توانست به سامان برساند دفاع همه‌جانبه از امام، حجت و ولی خداوند است زیرا تا زمانی که امام حسین(ع) زنده بود از هیچ تلاشی برای حفظ جان ایشان کوتاهی نکرد.

عسکرزاده در ادامه به اهداف برگزاری کنگره ملی حضرت زینب(س) اشاره کرد و گفت: بازشناخت قطره‌ای از دریای بیکران و شخصیت بی‌بدیل زینب کبری(س) در ابعاد علمی، عرفانی، تربیتی و مدیریتی و همچنین ارائه سیره آن حضرت به عنوان الگوی مناسب برای جهان بشریت از جمله اهداف دست‌اندرکاران برگزاری این کنگره بوده است.

عضو کمیته علمی کنگره حضرت زینب(س) خواستار تشکیل دبیرخانه دائمی این کنگره در قم شد و بیان داشت: برگزاری کنگره‌های دوسالانه با میزبانی شهرهای مقدس قم و دمشق، ارتقای کنگره از گستره ملی، به بین‌المللی و ایجاد بانک اطلاعات در خصوص گردآوری کتاب‌ها، مقالات، پایان‌نامه‌ها، سایت‌ها و مجلات اختصاصی درباره زینب کبری(س) از دیگر ضرورت‌هایی است که انجام آنها می‌تواند گام مؤثری در شناخت صحیح از پیام‌آور عاشورا باشد.

انتهای پیام/ی10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول