اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مقالات و آثار هنری برتر کنگره حضرت زینب(س) معرفی شد

خبرگزاری فارس: مراسم اختتامیه کنگره ملی حضرت زینب(س) در قم برگزار و طی آن از صاحبان مقالات و آثار هنری برتر ارسال شده به این کنگره تجلیل شد.

مقالات و آثار هنری برتر کنگره حضرت زینب(س) معرفی شد

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، مراسم اختتامیه کنگره ملی حضرت زینب(س) صبح امروز با سخنرانی حجت‌الاسلام سید حسن اکبری، نماینده ولی فقیه در سپاه علی بن ابی‌طالب(ع) در سالن قدس مجتمع آموزش عالی فقه امام خمینی(ره) قم برگزار شد.

در این مراسم آیت‌الله محی‌الدین حائری شیرازی عضو مجلس خبرگان رهبری، آیت‌الله سیدهاشم حسینی بوشهری امام جمعه قم، حجت‌الاسلام والمسلمین ملکا رئیس دفتر مقام معظم رهبری در قم و نیز جمعی از پژوهشگران، نویسندگان و هنرمندان حوزوی و دانشگاهی حضور داشتند.

در ابتدای این مراسم نماهنگی از فعالیت‌های ستاد کنگره ملی حضرت زینب(س) پخش شد و پس از سخنرانی نماینده ولی فقیه در سپاه علی بن ابی‌طالب(ع)، آیت‌الله محی الدین حائری شیرازی در سخنانی به کرامات اهل بیت(ع) و علم و فضیلت حضرت زینب(س) اشاره کرد و گفت: دستیابی به معارف اهل بیت(ع) از طریق شناخت صحیح انسان صورت می‌گیرد.

وی با تأکید بر استخراج علوم انسانی اسلامی از قرآن افزود: مقام معظم رهبری نیز همین درخواست را از جامعه علمی کشور دارند ضمن اینکه باید توجه داشته باشیم منشأ علوم انسانی ما اسلامی باشد و از این طریق موجب تحول در این علوم شویم.

تجلیل از صاحبان مقالات و آثار هنری برتر که توسط هنرمندان و محققان سراسر کشور به دبیرخانه کنگره ملی حضرت زینب(س) ارسال شده بود بخش بعدی این مراسم را تشکیل می‌داد که از 15 هنرمند در رشته‌های مختلف از جمله گرافیک و طراحی و چندین نفر از نویسندگان مقالات برتر با اهدای لوح و تندیس کنگره تقدیر شد.

بخش پایانی مراسم امروز نیز شعرخوانی علی اکبر مجاهدی، پدر شعر آیینی کشور بود که اشعاری را در مدح و رثای پیام آور عاشورا، زینب کبری(س) قرائت کرد.

انتهای پیام/ی20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول