اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ارشاد خراسان‌رضوی تاکید کرد

تمام دستگاه‌ها در نهادینه‌سازی امور فرهنگی تلاش کنند

خبرگزاری فارس: مدیرکل ارشاد خراسان‌رضوی بر تلاش بیشتر دستگاه‌های اجرایی در نهادینه‌سازی امور فرهنگی تاکید کرد.

تمام دستگاه‌ها در نهادینه‌سازی امور فرهنگی تلاش کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، سیدجواد جعفری ظهر امروز در چهل و یکمین جلسه شورای اسلامی خراسان‌رضوی که در سالن کنفرانس شورای اسلامی این استان برگزار شده بود، اظهار کرد: وجود بارگاه حضرت ثامن‌الحجج(ع) سبب تسریع روند رشد فرهنگی شده است و امروز خراسان‌رضوی یک استان ممتاز در حوزه فرهنگ است.

وی افزود: اصل و اساس کار فرهنگی این است که فکرها را به کار بیاندازد و باعث استقرار بصیرت در جامعه شود و یا به عبارت دیگر در جامعه فکر نیرومند و مسلط ایجاد کند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌رضوی ادامه داد: یک فکر مسلط بسیار نیرومند است و می‌تواند در زمینه‌هایی که ما هوش و استعداد داریم ولی دچار آسیب‌هایی هستیم چیره‌ شود، چرا که مشکل همین محدود بودن و پرورش نیافتن افکار است.

وی خاطرنشان‌ کرد: اگر ما این تفکر برتر را ایجاد نکنیم رسانه‌های خارجی مانند شبکه‌های ماهواره‌ای و سایت‌های اینترنتی به جای اینکه ما را قدرتمندتر و نیرومندتر کنند می‌توانند به راحتی جوان‌های ما را بربایند.

جعفری تصریح‌ کرد: هدف دوم کار فرهنگی استعدادیابی است، به عبارت دیگر به واسطه کار فرهنگی می‌توان کاری کرد که استعدادهای کشور کشف شده و پرورش داده شوند و در نهایت خود را باور کنند.

وی در ادامه با اشاره به نام‌گذاری سال جاری از سوی مقام‌ معظم رهبری با عنوان "تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی" افزود: هدف سوم کار فرهنگی ساختن و تولید کردن است و با توجه به اینکه در سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی هستیم در این راستا این کارکرد امور فرهنگی می‌تواند بیشتر مورد‌ توجه قرار گیرد.

وی درباره مزیت‌های خراسان‌رضوی نسبت به سایر استان‌ها خاطرنشان کرد: در این استان جوشش اندیشه بسیار بالا است و کشف استعدادها در زمینه‌های ساختن و تولید کردن مثال‌زدنی نیست و در این راستا شاهد اجرای درست امور فرهنگی در این استان هستیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد خراسان‌رضوی در خاتمه با اشاره به اینکه فرهنگ‌سازی تنها مختص به دستگاه‌های مرتبط با این مقوله نیست، تاکید کرد: تمام دستگاه‌ها باید در نهادینه ‌کردن امور فرهنگی تلاش کنند.

انتهای پیام/ع20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول