اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

لاریجانی در همایش تکریم خدمت: -2

اراده نانجیبانه غربی‌ها زیر پرده سخنان بزک کرده / دود آتش بازی آمریکا و انگلیس به چشم صهیونیست‌ها می‌رود

خبرگزاری فارس: رئیس مجلس با بیان اینکه طی روزهای اخیر در بحث سوریه نوعی عناد در رفتار آمریکایی‌ها و انگلیسی‌ها مشاهده می‌شود گفت: غربی‌ها اراده نانجیبانه خود را در زیر سخنان بزک کرده پنهان کرده‌اند.

اراده نانجیبانه غربی‌ها زیر پرده سخنان بزک کرده / دود آتش بازی آمریکا و انگلیس به چشم صهیونیست‌ها می‌رود

به گزارش خبرگزاری فارس از قم علی لاریجانی در همایش تکریم خدمت که در مدرسه عالی امام خمینی (ره) برگزار شد، با بیان اینکه در شرایط فعلی نوعی بازیگری جدید در صحنه بین‌المللی نسبت به ایران به وجود آمده است افزود: زیر پرده بزک کرده سخنان غربی‌ها اراده نانجیبانه آنها دیده می‌شود و آن بخشی که آنها امروز مورد توجه جدی قرار دادند مسئله‌سازی و ماجراجویی برای ایران حول مسائل اقتصادی است.

وی افزود: طبعا آنها بعد از ضرباتی که از انقلاب‌های منطقه‌ خوردند دنبال ماجراجویی بوده و طی روزهای اخیر در بحث سوریه نوعی عناد در رفتار آمریکایی‌ها و انگلیسی‌ها مشاهده می‌شود و آنها می‌خواهند آتش‌بازی جدیدی راه بیندازند ولی باید بدانند که دود آن در چشم خودشان و رژیم صهیونیستی خواهد رفت.

رئیس مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: در مورد ایران نقطه‌ای که هدف‌گذاری کردند مسئله اقتصاد است و به همین میزان باید حساسیت داشته و بدانیم اگر بخواهیم عنصر الهام بخش انقلاب درخشندگی داشته باشد باید به ابعاد اقتصادی توجه لازم را داشته باشیم.

وی با تاکید بر اینکه مجلس نهم باید بر آبادانی کشور به شکل عقلایی، درست، متین و دور از شعارزدگی توجه داشته باشد خاطر نشان کرد: داشتن روحیه مشورت‌پذیری و بهره‌مندی از نظرات نخبگان می‌تواند در طی کردن این مسیر مؤثر باشد و البته ما ظرفیت‌های لازم را در مجلس نهم فراهم خواهیم کرد.

لاریجانی گفت: نخبگان می‌توانند در حوزه‌های انتخابیه از طریق نمایندگان نظرات خود را به مجلس برسانند و ساز و کار لازم را برای تحقق این هدف فراهم خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه داشتن روحیه اعتدال در کارها ضروری است افزود: تندروی در برخی امور شرایط نامتعادلی در کشور به وجود می‌آورد، تندروی و بی‌اخلاقی می‌تواند سایش‌های شخصیتی را به دنبال داشته باشد که کار عقلایی نیست.

رئیس مجلس شورای اسلامی بیان کرد: هر چه در انجام امور با متانت عمل شود ظرفیت‌های مختلف به هم پیوند می‌خورد و همه باید همت کرده و خوشبختانه در بخش‌های مختلف در مجلس نهم این اراده قابل مشاهده است.

وی با اشاره به توصیه‌های رهبر انقلاب در مراسم سالگرد ارتحال امام گفت: ارزیابی ایشان از شرایط انقلاب بسیار مهم بود و توصیه‌های ایشان به قوای سه‌گانه در خصوص اینکه دچار غرور نشده، از ظرفیت یکدیگر استفاده کرده و دچار وهم و خودشیفتگی نشوند از اهمیت زیادی برخوردار بود.

لاریجانی با تاکید بر اینکه طبق فرمایش رهبری اشرافی‌گری و رفتن به دنبال امور رفاهی بلاوجه و رفاه‌زدگی برای حاکمان توجیهی ندارد افزود: باید بدانیم در شرایط حساسی قرار داریم بنابراین باید فضا را آرام نگه داشته تا از ظرفیت‌های خردمندان به درستی استفاده شود.

وی با تاکید بر اینکه با تعامل فکری می‌توان مسیر بهتری پیدا کرد ادامه داد: امیدواریم مجلس نهم پایه‌گذار این حرکت بوده و با دقت نظر به مسائل اصلی کشور بپردازد و فضای کشور را آرام نگه داشته و از استعداد نخبگان و صاحب‌نظران در حوزه‌های دینی، سیاسی و... استفاده شود.

نماینده مردم قم در خانه ملت با اشاره به اینکه در جلسه روز چهارشنبه مجلس مشکلات کشاورزی و دامداران مورد بررسی قرار گرفت گفت: این تفکر باید به صورت مستمر دنبال شود تا مسائل اصلی کشور مورد توجه قرار گیرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه قم یکی از مراکز مهم نظریه‌پردازی است اضافه کرد: برای ما افتخار است که نماینده مردم شریف قم هستیم و امیدواریم که با رهنمودهای مراجع عظام بتوانیم مسیر خدمت را به درستی طی کنیم.

وی با تاکید بر اینکه حجت‌الاسلام بنایی تلاش زیادی برای عمران قم داشته است گفت: نمایندگان فعلی قم نیز تلاش لازم را داشته و متناسب با نیازها پیگیر امور هستند.

انتهای پیام/و10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول