اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی:

سنگ‌اندازی‌ غربی‌ها سکوی پیشرفت علم ما بود

خبرگزاری فارس: نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: غربی‌ها گمان می‌کردند که می‌توانند برای ایران، چالش علمی جدی ایجاد کنند، در حالی که در بسیاری از موارد، ناخواسته به رشد علمی ما نیز کمک کردند.

سنگ‌اندازی‌ غربی‌ها سکوی پیشرفت علم ما بود

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، حجت‌‌‌‌‌‌‌الاسلام ‌و المسلمین حسن ابوترابی‌فرد، ظهر امروز در نخستین نشست دبیران استانی مجمع اسلامی رشد و ارتقای دانشگاهیان که در هتل پردیسان مشهد برگزار شد، گفت: انباشت علم و دانش، از برکات قلم است و قطعاً اگر قلم وجود نداشت، علم و نهادهای علمی مانند دانشگاه‌ها نیز رشد و گسترشی نداشتند.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: در تمام عالم آفرینش، انسان قدرت نگارش با قلم و هم‌چنین قرائت را دارد، اما خداوند متعال، نوع خاصی از این قرائت را به پیامبر بزرگوارش اعطا کرده و آن قرائت توأم با ارزش‌ها است.

ابوترابی‌فرد گفت: زمانی که خالق متعال، نخستین کلمه نازل شده خود برای پیامبرش را، قرائت انتخاب می‌کند، باید متوجه علم و هم‌چنین جایگاه نهادهای علمی در نزد خدا شویم.

وی با اشاره به مهم‌ترین ویژگی قرائت برجسته، یادآور شد: قرائتی که مزین به نام پروردگار باشد و انسان را با مبدأ آفرینش مانوس کند.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: هنر اولیای خدا این است که توان این را داشتند که چنین قرائتی را آموزش دهند و در دانشگاه‌های ما نیز باید همین روال نهادینه شود.

وی تاکید کرد: اگر انسان به علم الهی مجهز شود، این علم وسیله و بالی برای ارتقای او خواهد شد اما علم غیر الهی انسان را به سقوط و انحطاط می‌کشاند.

ابوترابی‌فرد افزود: در دنیای جدید، و با استفاده از آیات و روایات قرانی می‌توان چنین گفت که ریشه طغیان در انسان‌ها، تجهیز آنها به علم غیر الهی است، در حالی که علم الهی می‌تواند زمینه رشد و تعالی انسان‌ها را فراهم کند.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: بنابراین دانشگاه‌ها می‌توانند نقش بسیار مهمی در سقوط و یا انحطاط انسان‌ها و جوامع داشته باشند.

ابوترابی‌فرد اظهار کرد: غرب، علم و دین را در تقابل با هم‌  می‌داند، در حالی که در جامعه اسلامی این دو با یکدیگر منافاتی ندارند و در واقع مکمل یکدیگر هستند.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی یادآور شد: غربی‌ها گمان می‌کردند که می‌توانند برای ایران، چالش علمی جدی ایجاد کنند، در حالی که در بسیاری از موارد، ناخواسته به رشد علمی ما نیز کمک کردند.

وی گفت: غربی‌ها گمان می‌کردند که با افزایش یافتن جمعیت دانشجویی در ایران، کشورمان از درون دچار تزلزل می‌شود، اما امروز شاهدیم که جامعه علمی ایران، به پرچمداری مقام معظم رهبری، با آرامش و اقتدار به راه خود ادامه می‌دهد.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در خاتمه خطاب به اساتید بسیجی دانشگاه‌ها، تصریح کرد: باید تا می‌توانیم خود را به علم، اخلاق و عمل صالح مجهز کنیم، زیرا دشمنان انقلاب، به دقت رفتارهای ما را رصد می‌کنند.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: علم الهی منشأ تحول و تعالی و علم غیر الهی سبب انحطاط انسان‌ها می‌شود.

انتهای پیام/س10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول