اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد رشت:

امنیت عنصر توسعه صنعت گردشگری است

خبرگزاری فارس: عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت گفت: امنیت عنصر مشترک در توسعه صنعت گردشگری است.

امنیت عنصر توسعه صنعت گردشگری است

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، پرویز رضایی عصر امروز در نشست قابلیت‌ها و ظرفیت‌های کاربردی جغرافیای سیاسی در دانشگاه آزاد این شهر اظهار کرد: زیرساخت‌های توسعه گردشگری در کشورها به دلیل مسائل اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی از شاخص‌هایی تبعیت می‌کند و می‌تواند موجب افتراق و تفاوت‌هایی بین آنها باشد.

وی امنیت را عنصر مشترک در توسعه صنعت گردشگری عنوان کرد و افزود: توسعه گردشگری از شاخص‌های عمده امنیت محسوب می‌شود.

رضایی با بیان اینکه امنیت و گردشگری رابطه تنگاتنگی با همدیگر دارند، تصریح کرد: ایجاد فضای توام با آرامش و آسایش خیال برای گردشگران در توسعه گردشگری موثر است.

دانشجوی کارشناسی ارشد جغرافیای سیاسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت نیز در جلسه مذکور به نقش توسعه فضای سایبری بر علایق ژئوکالچر دانش‌آموزان دوره متوسطه این شهر اشاره کرد و گفت: امروزه با گسترش روزافزون تکنولوژی ارتباطی و فناوری اطلاعاتی، فضای سایبری با انگیزه پاسخگویی به نیازهای اطلاعاتی و خدماتی، کاربران بسیاری بین دانش‌آموزان دوره متوسطه شهر رشت پیدا کرده است.

مازیار ادراکی فضای سایبری را موجب تحولات در علایق ژئوکالچر عنوان کرد و افزود: اتصال به اینترنت و شبکه‌های جهانی برای دانش‌آموزان شهر رشت الزامی است بنابراین برای آنها هر لحظه در درون شبکه‌ها امکانات و فرصت‌های جدیدی به وجود می‌آید.

به گفته وی، استفاده از فضای سایبری و برنامه‌ریزی کارآمد در استفاده از سایت‌های اینترنتی می‌تواند بر علایق ژئوکالچر دانش‌آموزان دوره متوسطه شهر رشت تاثیرگذار باشد.

استادیار گروه جغرافیای دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات تهران نیز در نشست قابلیت‌ها و ظرفیت‌های کاربردی جغرافیای سیاسی با اشاره به بررسی تاثیرگذاری تحولات ژئوپلتیکی خاورمیانه بر شبه قاره هند اظهار کرد: پس از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی و از بین‌ رفتن نظام دوقطبی در جهان، سرعت بیشتری در جهانی شدن کشورها پدید آمده است.

عبدالرضا فرجی راد از بین رفتن نظام دوقطبی را سبب افزایش ارتباط دولت‌ها و مردم دانست و افزود: سرمایه‌گذاری‌های خارجی رشد و توسعه را در کشورها سرعت داده و موجب بالا رفتن آگاهی مردم و افزایش درآمد آنها و همچنین دسترسی به امکانات بیشتر در زمینه فناوری شده است.

وی به تحولات خاورمیانه از دیدگاه ژئوپلتیکی اشاره کرد و یادآور شد: خاورمیانه و شبه قاره هند دارای ارتباط مذهبی و جغرافیایی هستند.

انتهای پیام/ش20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول