اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به دنبال برگزاری همایش ملی عرفان شرق و توسعه گردشگری مطرح شد

چندین راهکار توسعه گردشگری "به زبان ساده یک رفتگر " + متن دست‏نویس

خبرگزاری فارس: به دنبال برگزاری همایش ملی "عرفان شرق و توسعه گردشگری" در شاهرود، یک رفتگر چندین راهکار برای توسعه گردشگری ارائه داد.

چندین راهکار توسعه گردشگری "به زبان ساده یک رفتگر " + متن دست‏نویس

به گزارش خبرگزاری فارس از شاهرود، پیرو فراخوان مقاله نخستین همایش ملی عرفان شرق و توسعه گردشگری، یک رفتگر از مشهد، مقاله‏ای به دبیرخانه علمی این همایش ارسال کرد.

هر چند مطلب ارسالی در شکل و قالب مقالات علمی نیست و ظاهراً ساده و به صورت دست‏نویس ارسال شده، اما برخلاف تصورات و انتظارات از سطح شغلی "محمدعلی کاردان" رفتگر شهرداری مشهد، طرح‏های وی کارشناسی و قابل تأمل است که شما را به مطالعه آن دعوت می‏کنیم.

متن مقاله ارسالی این رفتگر بدین شرح است:

"بنام خدا

همایش عرفان شرق و توسعه گردشگری

اگر در یک شهر یا کشوری کم‏ترین آمار دزدی، قتل، جنایت و ... باشد، گردشگری زیادی خواهد داشت، اگر مسئولان به امور جوانان بیشتر بپردازند، چنین خواهد شد، ما نباید تو همایش‏ها، جشنواره‏ها بپردازیم به حوزه، دانشگاه، معلم‏ها، اساتید، اینها بالأخره علم دارند و می‏دانند، ما باید بپردازیم به کسانی که علم ندارند! و نمی‏دانند.

اگر به طور مثال، یک شخصی که به مسجد می‏رود خیلی دوستانه دست یک جوان که در سر چهارراه نشسته را بگیرد و به مسجد ببرد و یا به طور دیگر به راه دین هدایتش کند، فساد کم‌تر و گردشگری بیشتر می‏شود.

راه دوم توسعه گردشگری، مبارزه با فقر است، اگر فقر نباشد و وضع مالی خوب باشد، خوب مطمئناً گردشگری افزایش می‏یابد، با وجود فقر کسی به گردشگری که نمی‏رود، پس باید این مشکل دوم گردشگری هم از میان برداشته شود.

راه سوم توسعه گردشگری تبلیغ است، با تبلیغ می‏توان بخاری 12 اسب بخار را به برادران اهل عربستان آن هم در تابستان فروخت، پس اگر در مورد توسعه گردشگری دلمان می‏سوزد، باید تبلیغ را زیاد انجام دهیم.

راه چهارم، کمک گرفتن از خود مردم است، به عنوان مثال در توسعه گردشگری باید تمامی دانش‏آموزان را هم‌یار توسعه گردشگری و تبلیغ گردشگری و معرفی مکان‏های گردشگری کنیم.

راه پنجم اینکه به عمل کار برآید به سخنرانی نیست، ما باید برای توسعه گردشگری عملاً دست به کار شویم، با همایش و جشنواره به طور کامل نمی‏توان توسعه گردشگری کرد.

وسلام

با تشکر از مسئولان همایش"

محمدعلی کاردان

رفتگر منطقه 3 شهرداری مشهد

انتهای پیام/ع10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول