اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون عمرانی استاندار اردبیل:

تبدیل سرعین به شهرستان نمونه گردشگری در آینده به نتیجه می‌رسد

خبرگزاری فارس: معاون عمرانی استاندار اردبیل گفت: با توجه به ارتقای شهر سرعین به شهرستان، این منطقه باید به منطقه نمونه گردشگری تبدیل شود.

تبدیل سرعین به شهرستان نمونه گردشگری در آینده به نتیجه می‌رسد

ایرج بیگدلو امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با یادآوری این‌که در کنار ارتقای شهر سرعین به شهرستان این منطقه باید به منطقه نمونه گردشگری تبدیل شود، اظهار داشت: اگر چنین اتفاقی با پیگیری‌های در حال انجام به ثمر بنشیند به صورت مستقل و با ردیف اعتباری تعریف شده اعتبار سالانه دریافت می‌کند و می‌تواند پاسخگوی برخی از خدمات‌رسانی و تأمین زیرساخت‌های واقعی به گردشگران باشد.

وی تصریح کرد: نظیر این اتفاق در منطقه کیش افتاده است به طوری که اعتبار در نظر گرفته شده برای کیش بیش از اعتبار 116 میلیارد تومانی استان اردبیل است که باید بین 10 شهرستان و ده‌ها دستگاه اجرایی توزیع شود.

بیگدلو خاطرنشان کرد: تصویب منطقه نمونه گردشگری سرعین مراحل نهایی خود را سپری می‌کند و قرار است بعد از دیدارها و رایزنی‌های مورد نیاز به زودی در این زمینه کارهای مورد نیاز انجام شود.

این مسئول در ادامه سخنان خود از آمادگی استانداری برای برگزاری جلسات کمیسیون ماده پنج آن هم در شهر سرعین و رفع و رجوع مشکلات مردم خبر داد و اضافه کرد: این نهایت بی‌انصافی است که استانداری در این زمینه متهم به اهمال و سستی شود چرا که ما بارها درخواست کرده‌ایم تا پرونده‌های مورد نیاز در این زمینه را ارایه کنند.

وی جلب مشارکت شهروندان را در تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام و بهبود خدمات‌رسانی شهری یادآور شد و بیان کرد: ما نیز معتقدیم که باید از محل درآمد آب‌درمانی‌های شهرستان سرعین بخشی به شهرداری اختصاص یابد تا برخی از نیازمندی‌های این شهر از این طریق برطرف شود.

معاون عمرانی استاندار اردبیل مشکل سد معبر و نبود پارکینگ مکفی را در سرعین یادآور شد و ادامه داد: پایدارترین درآمد برای شهرداری‌های مختلف به ویژه شهرداری اردبیل و سرعین احداث پارکینگ است که با کمترین سرمایه‌گذاری در این زمینه می‌توان بهترین درآمد و سطح سرویس شهری را انجام داد.

*ایجاد درآمد پایدار ضرورت بقای شهرداری‌ها است

بیگدلو در ادامه سخنان خود از ایجاد درآمد پایدار برای شهرداری‌ها خبر داد و گفت: در این زمینه طرح‌ها و برنامه‌های مختلفی وجود دارد که می‌توان با اجرای آن علاوه بر تأمین اعتبار متعارف شهرداری‌ها و هزینه‌های جاری آنها درآمد بیشتری را در اجرای پروژه‌ها و طرح‌های عمرانی برقرار کرد.

وی انتخاب شهردار جدید سرعین را اقدام خوب شورای شهر در آستانه فصل تابستان اعلام کرد و افزود: ما در کمتر از یک هفته حکم شهردار جدید را به امضا رسانده و نسبت به صدور آن اقدام کردیم تا کارها بر زمین نماند.

این مسئول از تخصیص دو میلیارد و 800 میلیون تومان اعتبار به شهرداری‌ها از محل ارزش افزوده، جرایم رانندگی و کمک دولت به شهرداری‌ها خبر داد و تصریح کرد: به دلیل آن که در گذشته تأمین اعتبار به شهرداری‌ها از این طریق در جاهای غیرضرور صرف شده است سلب اعتماد از برخی شهرداری‌ها شده و به همین جهت تلاش می‌کنیم برای تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام و همچنین قیر مورد نیاز کارخانه‌های آسفالت شهرداری‌های استان تأمین شده و در اختیار آنها قرار گیرد تا کار آسفالت‌ریزی و لکه‌گیری به سرعت انجام شود.

بیگدلو از سرپرست شهرداری سرعین در عهده‌داری مسئولیت آن هم در ایام پرترافیک پایان سال گذشته قدردانی کرد و اظهار داشت: در ارتقای سطح خدمات شهری باید با برخی پدیده‌ها نظیر سد معبر مقابله شود و در این زمینه با اختیار بیشتر و انجام وظیفه واقعی کارها سر و سامانی حقیقی پیدا کند.

انتهای پیام/ی10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول