اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس گردشگری شهرستان دنا:

مناطق گردشگری دنا سامان‌دهی می‌شوند

خبرگزاری فارس: رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری دنا از سامان‌دهی مناطق مختلف کوه‌گل، چشمه میشی، چشمه سرد و راه رفت و برگشت کوه‌گل و دیگر مناطق شهرستان دنا خبر داد.

مناطق گردشگری دنا سامان‌دهی می‌شوند

داریوش بهروزی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در دنا به برنامه‌های این سازمان اشاره کرد و گفت: با توجه به مشکلات گردشگران در مناطق مختلف این شهرستان اعتبارات لازم از طریق اداره کل گردشگری تامین و به زودی مشکلات موجود برطرف می‌شود.

مسئول میراث فرهنگی و گردشگری دنا بیان کرد: تعداد 128 اثر تاریخی و تفریحی در این شهرستان وجود دارد که موضوع میراث فرهنگی این شهرستان به دوران ماقبل تاریخ تا سده حاضر بر می‌گردد.

وی به شهر توریستی و گردشگری سی‌سخت اشاره کرد که در تمام فصول سال پذیرای مسافران و گردشگران از اقصی نقاط کشور و دیگر کشورها از جمله کشورهای حاشیه خلیج فارس بوده و کوه دنا و کوه گل و چشمه میشی در این شهر را از نقاط دیدنی و خوش آب و هوای این شهرستان معرفی کرد.

بهروزی عنوان کرد: پل قدیمی پاطاوه، تخت شاه‌نشین، شهر قدیمی دینا، غار دو فیری، قبرستان قدیمی لما و روستاهای کریک، کوخدان، بهرام بیگی، کوشک‌های میمند، قلعه ملا قباد سی‌سختی در شهر سی‌سخت از جمله نقاط گردشگرپذیر در تمام فصول به خصوص فصل بهار و تابستان است.

این مسئول افزود: حضور کوهنوردان از سراسر ایران و دیگر کشورها جهت صعود به قلل مرتفع دنا در سی‌سخت و دیگر قلل در این شهرستان از پتانسیل‌های ارزشمند گردشگری این شهرستان است.  

این مسئول فرهنگی به تولید گلیم و جاجیم، گچمه و فرش در این شهرستان اشاره کرد و بیان داشت: بیشترین تولید استان در این شهرستان و در منطقه سادات محمودی بوده و تولیدات این شهرستان برای فروش به دیگر مناطق صادر می‌شود.

وی یادآور شد: صنایع دستی در روستاها و شهرها به رایگان آموزش داده می‌شود و تا سقف 30 میلیون ریال برای کار در خانه تسهیلات به عنوان مشاغل خانگی پرداخت می‌شود.

مسئول میراث فرهنگی و گردشگری شهرستان دنا گفت: اردوگاه بیژن در شهر توریستی سی‌سخت و کمپینگ توت‌نده برای اسکان گردشگران در حال تکمیل است همچنین کمپینگ سیاحتی و زیارتی کره نیز در حال ساخت است که لازم است مسئولان به این شهرستان با توجه به بافت توریستی آن توجه بیشتری داشته باشند.    

انتهای پیام/و20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول