اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله مکارم‌شیرازی:

کارمندان دستگاه‌ها گره از مشکلات مردم باز کنند

خبرگزاری فارس: یکی از مراجع تقلید قم با اشاره به ضرورت توجه کارمندان دستگاه‌ها نسبت به حل مشکلات مردم تاکید کرد: سعی کنید همواره از کار مردم گره‌گشایی کنید، حتی اگر حل مشکلی از مردم در حیطه مسئولیت شما نباشد.

کارمندان دستگاه‌ها گره از مشکلات مردم باز کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از قم آیت‌الله ناصر مکارم‌شیرازی عصر امروز در دیدار جمعی از کارکنان وزارت نیرو در سخنانی با تسلیت فرا رسیدن سالروز شهادت حضرت زینب (س) گفت: قرآن در آغاز سوره انفال برنامه جامعی برای زندگی بشر ارائه کرده است که اگر به این برنامه عمل کنیم، سعادتمند می‌شویم.

وی با اشاره به اینکه در این آیات برنامه‌ای چند ماده‌ای ذکر شده است خاطر نشان کرد:‌ در این آیات از قرآن کریم علائم مؤمن حقیقی تبیین شده است.

این مرجع تقلید با اشاره به اینکه در دل مؤمن حقیقی هنگام به کار برده شدن نام خدا ترس از مسئولیت‌هایی که بر دوش انسان است ایجاد می‌شود افزود: نام خدا در دل مؤمن حقیقی تحول ایجاد می‌کند.

وی نشانه دیگر مؤمن واقعی را تاثیرگذاری آیات قرآن در روح جان دانست و گفت: وقتی آیات قرآن قرائت می‌شود در دل و جان مؤمن حقیقی اثر گذاشته و ایمان این فرد بیش از گذشته تقویت می‌شود و مؤمنان حقیقی در مقابل آیات قرآن بی‌تفاوت نیستند.

آیت‌الله مکارم‌شیرازی با اشاره به اینکه دیگر نشانه مؤمن حقیقی توکل به خداوند متعال است اضافه کرد: نشانه دیگر مؤمنان حقیقی توجه آنها به نماز است چرا که نماز بهترین نوع رابطه ما با خداست و ما را در برابر شیطان و هواهای نفس بیمه می‌کند.

وی با اشاره به اینکه نماز روح انسان را از زنگار گناه شست‌وشو داده و پالایش می‌کند افزود: نماز اول وقت در زندگی انسان‌ها برکت بسیار زیادی دارد.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به تاکید امیرمؤمنان به مالک اشتر در اقامه نماز اول وقت تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین نکاتی که علی (ع) در عهدنامه مالک اشتر که دربرگیرنده یک سیستم حکومت‌داری است مورد توجه قرار داده است توجه به اقامه نماز اول وقت و تعطیل کردن همه کارها در وقت نماز است.

وی انفاق را از دیگر ویژگی‌های یک مؤمن واقعی برشمرد و اضافه کرد: کسی که توانایی مالی برای کمک ندارد، می‌تواند از فکر و توان جسمی خود برای کمک بهره‌ بگیرد و کسانی که این نشانه‌های یاد شده را داشته باشند از مؤمنان حقیقی به شمار می‌روند.

آیت‌الله مکارم‌شیرازی خاطر نشان کرد: وقتی انسان جزو مؤمنان حقیقی شد مشمول عنایت خدا قرار گرفته و سعادتمند می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به ضرورت توجه کارمندان دستگاه‌ها نسبت به حل مشکلات مردم تاکید کرد: سعی کنید همواره از کار مردم گره‌گشایی کنید، حتی اگر حل مشکلی از مردم در حیطه مسئولیت شما نباشد.

این مرجع تقلید اضافه کرد: همواره به یاد خدا باشید چرا که یاد خدا روح را صفا داده و مایه آرامش انسان می‌شود.

وی همچنین تصریح کرد: از شرکت در مجالس ناباب پرهیز کرده و در جلسات و مجالس آلوده به غیبت و مراسم‌های عروسی آلوده به گناه و معصیت حاضر نشوید.

آیت‌الله مکارم‌شیرازی با اشاره به اینکه معاشرت با افراد ناباب گاهی موجب‌ می‌شود که مسیر زندگی افراد تغییر کند اظهار کرد: باید همیشه مراقب نسل جوان باشید چرا که آنان امروز هدف حمله دشمنان هستند.

وی تصریح کرد: در دنیای کنونی اسباب انحراف زیاد است و دشمنان نیز نسل جوان را هدف هجمه‌های خود قرار داده‌اند و باید کاری کنید که در دام شیاطین گرفتار نشده و همواره در راه راست حرکت کنید.

انتهای پیام/آ10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول