اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار آمل:

اعتکاف تیر زهرآلود در مقابل نقشه‌های نوین دشمنان است

خبرگزاری فارس: فرماندار آمل گفت: حضور پرشور جوانان، نوجوانان و اقشار مختلف مردم در مراسم اعتکاف تیر زهرآلودی بر قلب دشمنان استکباری است که هر لحظه برای این ملت نقشه و توطئه‌ای نوین دارند.

اعتکاف تیر زهرآلود در مقابل نقشه‌های نوین دشمنان است

به گزارش خبرگزاری فارس از آمل، یدالله اکبرزاده بعدازظهر امروز به همراه رئیس اداره تبلیغات اسلامی و اوقاف و امور خیریه این شهرستان از سه مسجد صاحب‌الزمان(عج)، 14 معصوم و حسینیه ارشاد پائین بازار که محل برگزاری اعتکاف برادران و خواهران هستند، بازدید کردند.

فرماندار آمل در این بازدید بیان داشت: انسان در طول 12 ماه سال نیاز به خلوت و خودشناسی دارد که این فضا در ایام پربار اعتکاف مهیا می‌شود.

اکبرزاده تصریح کرد: مسئولان شهری برای برگزاری هرچه بهتر اعتکاف در سطح مساجد این شهرستان همسو و همگام حرکت می‌کنند تا این مراسم عبادی و معنوی با شور و نشاط بیشتری برگزار شده و بار معنوی زیادی به همراه داشته باشد.

فرماندار آمل با اشاره به اینکه حضور پرشور جوانان، نوجوانان و حتی نونهالانی که به سن تکلیف نرسیده‌اند در مراسم اعتکاف می‌تواند تیر زهرآلودی بر قلب دشمنان استکباری باشد، تصریح کرد: در هر برهه از زمان دشمنان استکباری با توطئه و فتنه‌افکنی شدیدتر و مهلک‌تری می‌خواهند به ایران اسلامی و شیعیان ضربه بزنند و در نوک پیکان آنها نسل جوان و نوجوان قرار دارد.

نماینده عالی دولت در آمل اضافه کرد: ولی جوانان و نوجوانان ما نیز همانند دیگر سنین جامعه از آگاهی، بصیرت و تدبیر خاصی برخوردارند و حس دشمن‌ستیزی در وجود آنها موج می‌زند.

وی با اعلام اینکه براساس گزارش‌های رسیده در بین معتکفان دانش‌آموزان مقطع ابتدایی، راهنمایی و دبیرستانی بودند که طی این دو روز برای امتحان به مدارس می‌رفتند و بلافاصله به جمع معتکفان باز می‌گشتند، تاکید کرد: حضور چنین نوجوانی که به مسائل دینی و معنوی خود همانند تحصیل ارزش و اهمیت می‌دهند تحسین‌برانگیز است.

 

 

وی شرکت در مراسم اعتکاف را مصون ماندن و بیمه شدن در مقابل انواع بلایای فردی و اجتماعی دانست و گفت: باید حال و هوای اعتکاف را در دیگر ایام سال حفظ کنیم و سعی داشته باشیم این صفای معنوی و باطنی را به اعتکاف سال آینده وصل کنیم.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی آمل نیز در این بازدید خاطرنشان کرد: نسبت به سال گذشته استقبال خوبی از برنامه معنوی و روحانی اعتکاف در سطح شهرستان آمل شده است.

حجت‌الاسلام محمد قنبری با بیان اینکه با توجه به آغاز فصل امتحانات در دانشگاه‌ها و مدارس در مقاطع ابتدایی، راهنمایی و دبیرستان دانشجویان و دانش‌آموزان زیادی از این مراسم استقبال کردند، بیان داشت: با حضور روحانیون متعهد و آگاه به مسایل دینی، سیاسی و اوضاع و شرایط روز دنیا تا حد زیادی به معلومات و آگاهی‌های افراد معتکف اضافه شده است.

وی با اشاره به استقبال پرشور جوانان و همه اقشار مردم از مراسم معنوی اعتکاف یادآور شد: 12 مسجد برای معتکفان برادر و خواهر این شهرستان در نظر گرفته بودیم که در روزهای نزدیک به ایام‌البیض دو مسجد دیگر نیز به این مساجد اضافه شد.

انتهای پیام/ن20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول